Art

3 years!

agosto 09, 2011,9 Comments


A few days ago I found out today is my 3rd anniversary on DeviantArt. Wow, 3 years! I've been drawing for 3 years now! That long? I feel like I haven't accomplished a thing haha. Damn, I'm getting old.

Há uns dias atrás descobri que hoje é o meu 3º aniversário no DeviantArt. Uau, 3 anos! Já desenho há 3 anos! Tanto tempo? Sinto-me como se não tivesse conseguido nada haha. Estou a ficar velha.


This was my first drawing, I did it in a class and I remember thinking it was the most amazing thing in the world, like if I was awesome.
Some people say I have a natural talent. Wait, say that again? haha seriously, anyone can draw!

Este foi o meu primeiro desenho, fi-lo numa aula e lembro-me de pensar que era a coisa mais bonita do mundo, como se eu fosse fantástica.
Algumas pessoas dizem que eu tenho um talento natural. Esperem, digam lá isso outra vez? haha a sério, todas as pessoas podem desenhar!

Here are some of my very favourite drawings so far / Aqui ficam alguns dos meus desenhos preferidos até agora:

«If I were in your shoes»

«Make cupcakes not war»

«Scorpion Flower»

«Metamorphosis»

«Hallo Leckerbissen»

«Divá Jana»

«Masquerade Parade»

«Se la llevo la calaca»

«Set on fire»

I'm feeling a bit nostalgic right now but I'll spare you all the emotive talk (at least the major part!).
I feel like these 3 years all I've done was having fun and experimenting a bit everything. Now I want to settle down a bit and find my own style (this is a decision I've made already a few months ago, not right now!), to create something that is unique and mine.
My dream is to persue an artist career but I guess that's still a bit dreamy right now (I always have my back-up plan, that's why I'm graduating!), I need to work a lot to establish myself as an artist but I guess that's what I want to develop from now on. But, enough talk, I'm a bit shy when it comes to my dreams, I'll keep them to myself *blushes*
Anyway, expect some changes from now on until the end of this year... hopefully positive ones! :)
Thank you for staying by my side and supporting me, I hope you'll stand by me :)

Neste momento sinto-me um bocado nostálgica mas vou vos poupar a conversa emotiva (pelo menos a maior parte!).
Sinto-me como se a única coisa que fiz nestes 3 anos foi divertir-me e experimentar um bocado. Agora quero assentar um bocado e encontrar o meu próprio estilo (esta é uma decisão que já tomei há alguns meses, não agora!), para criar algo único e meu.
O meu sonho é seguir uma carreira artística mas acho que ainda só é mesmo um sonho por agora (tenho sempre o meu plano B, é por isso que me estou a licenciar!), preciso trabalhar muito para me estabelecer como artista mas acho que isso é algo que quero desenvolver a partir de agora. Bem, chega de conversa que eu sou um bocado tímida no que toca aos meus sonhos, quero guardá-los só para mim *cora*
De qualquer forma, esperem algumas mudanças a partir de agora até ao fim deste ano... com sorte, mudanças positivas! :)
Obrigada por estarem aí e me apoiarem, espero que continuem ao meu lado :)

A ler também...

9 comentários:

  1. Aww Congratulations, Ester! It's been so fun learning about you and seeing how much you love to draw and growing more and more with each one! Keep up the great work and here's to another year of Art and discovery!

    ResponderEliminar
  2. Eu dês que tenho vindo a acompanhar o teu trabalho, tenho visto que tu evoluíste muito, muito mesmo! E na minha opinião já se nota fortemente um estilo próprio em ti! Os teus trabalhos têm um estilo diferente, são retracto diferentes, não são aquelas coisas chatas que eu vejo as vezes (e faço, haha), são diferentes, são melhores!

    Mas de qualquer forma concordo com tudo o que disse-te é sempre bom o artista procurara cada vez mais e tentar encontrar-se a si mesmo, encontrar o seu próprio estilo e continuar, e quem sabe até procurar mais que um estilo! Embora esse caminho seja demorado e difícil! Falo por mim pelo menos! :)

    ResponderEliminar
  3. holy smokes you are talented! I somehow landed on your site and I'm blown away by your talent and love of drawing. Congratulations on your achievements.

    ResponderEliminar
  4. And now let's think... in three more years how you'll draw?? :)
    congratulations for your 3 years in deviantart!

    ResponderEliminar
  5. congrats for your three years!! but now let's think.. how you'll draw in three more years??
    :) enjoy!!

    ResponderEliminar
  6. cheer up, I hear ya. Finding your own style and creating something unique is harder than it seems. but you are so talented, i am sure you will soon find your own style.

    these drawings are great!

    ResponderEliminar
  7. OMG !! you are so talented ^^ I can believe that you did that by you own !! so impressive for real KEEP IT UP
    The converse is so perfect i mean it's so real and WOW the EMO girl...GENIOUS
    http://faceitwiththesmile.blogspot.com
    Bisous from france

    ResponderEliminar
  8. Adoro os teus desenhos, já tenho saudades de ver uns novos :)

    ResponderEliminar
  9. aww obrigada, querida! já não desenho há muito tempo, andava sempre ocupada e sem tempo para desenhar e entretanto acho que acabei por perder a vontade de voltar a pegar nos lápis... e tu, tens desenhado? beijinhos*

    ResponderEliminar