Blogosphere Reads: A Beautiful Mess

agosto 14, 2011,4 Comments

I recently decided to feature my favourite blogs here and, of course, I couldn't start with nothing else than A Beautiful Mess.

Recentemente decidi partilhar os meus blogs preferidos aqui e, claro, não poderia começar com nenhum outro sem ser o A Beautiful Mess.


A Beautiful Mess is the blog of Elsie Flannigan Larson (sorry, old habits!) and my favourite blogosphere reading of all times.

A Beautiful Mess é o blog da Elsie Flannigan Larson (desculpem, velhos hábitos!) e a minha leitura preferida de sempre no que toca a blogs.


I started reading it - if I'm not mistaken- back in 2006 (well, I remember being 12 or 13) when it was still hosted on Blogspot. I immeditaly fell in love with Elsie, she's true at what she writes and you can see she loves what she does!
I remember following her scrapbooking work very closely (I even started scrapbooking at the time and begged if someone could buy me one of her books - with no success!) and she inspired me to create a blog (which lasted for a few years until I decided to delete it).

Comecei a lê-lo -se não estou enganada - em 2006 (bem, lembro-me de ter 12 ou 13) quando o blog ainda estava hospedado no Blospot. Adorei imediatamente a Elsie, ela é verdadeira naquilo que escreve e pode ver se que ela adora o que faz!
Lembro-me de seguir o trabalho dela de scrapbooking (até comecei a fazer scrapbooking na altura e implorei para que alguém me comprasse um dos livros dela - sem sucesso!) e ela inspirou-me a criar um blog (que durou alguns anos até eu me decidir a apagá-lo).


I've grown up reading her blog (am I almost 19??!!) and feeling constantly inspired by her work. Whenever I feel uninspired, I just browse through her blog and I know I'll always find something to bring me back to drawing.
Back in 2008, when I bought my first camera, I have name it Elsie (no kidding!), everyone here in the house knows who she is and did you know this blog was supposed to be called «I wanna be Elsie»? Yes, true story. I changed my mind on the last minute because I thought people would probably establish comparisons (not that I can actually compare to her but you got the point!).

Cresci a ler o blog dela (já tenho quase 19??!!) e a sentir-me constantemente inspirada pelo trabalho dela. Quando me sinto sem inspiração, vou ao blog dela e sei que irei sempre encontrar algo que me leve de volta a desenhar.
Em 2008, quando comprei a minha primeira máquina fotográfica, chamei-a de Elsie (não estou a gozar!), aqui em casa todos sabem quem ela é e sabiam que o meu blog se estava para chamar «I wanna be Elsie»? Sim, história verdadeira. Mudei de ideias no último minuto porque pensei que as pessoas provavelmente iriam estabelecer comparações (não que eu me possa comparar com ela mas vocês perceberam!).



Through the years, Elsie blogged about her dream of being an artist, she worked a lot and she succeeded.
If you have been reading my blog, you might know I'm graduating in International Relations but I dream to follow an art career. People around me keep telling me I'm a dreamer, that I have talent but will hardly succeed. They remind me of how important it is to have money to pay your bills and tell me to go for a stable job when I finish college even if I hate it. Yes, I'm a dreamer and I hardly believe I'll ever be happy working in something that makes me feel miserable so, when I get these comments, I go back at Elsie's blog and remind myself she accomplished everything she dreamt. Of course, you need to work hard but she makes me believe it's possible to be successful as an artist.
I know she probably will never know how much she inspires me since she has so many people following her (she's the Queen of blogging!) but I wish I could tell her to never stop doing what she does because she inspires me to follow my dreams. ♥

Ao longo destes anos, a Elsie escreveu sobre o seu sonho de ser uma artista, ela trabalho imenso e conseguiu.
Se lêem o meu blog, talvez saibam que eu me estou a licenciar em Relações Internacionais mas que sonho em seguir uma carreira artística. As pessoas à minha volta dizem-me que sou uma sonhadora, que tenho talento mas que não conseguirei. Lembram-me o quão importante é ter dinheiro para pagar as contas e dizem-me para ter um emprego estábel quando acabar a universidade mesmo que o odeie. Sim, sou uma sonhadora  e dificilmente serei feliz num trabalho onde me sinto miserável, por isso, quando ouço estes comentários, volto ao blog da Elsie e lembro-me que ela conseguiu tudo o que sonhou. É claro, é preciso trabalhar muito mas ela faz-me acreditar que é possível ser se bem sucedido como artista.
Sei que ela provavelmente nunca saberá o quanto me inspira já que tem imensos seguidores (ela é a Rainha da blogosfera) mas gostava de lhe poder dizer para nunca deixar de fazer o que ela faz porque me inspira a seguir os meus sonhos.

A ler também...

4 comentários:

  1. if you want to be an artist, i think you defeinitely have the talent for it. your drawings are amazing!

    ResponderEliminar
  2. thank you so much! this made my day.

    wishing you tons of success & inspiration. XO, elsie

    ResponderEliminar
  3. As pessoas tentam sempre deitar alguém abaixo, quando vêem que essa pessoa tem ambições. Se essa história de estudarmos para ter um emprego estável fosse verdadeira, toda gente seria rica, não havia problemas a enfrentar.

    ResponderEliminar
  4. Elsie's blog is my favourite too!

    And you are a very talented artist :)

    www.katiescreative.blogspot.com

    ResponderEliminar