Love me some inspiration

agosto 02, 2011,0 Comments

Just a little note... there will be something really cool on tomorrow's post! I can't wait you guys to read it, don't forget to check back tomorrow! ;)

Numa pequena nota... vai haver algo muito interessante no post de amanhã! Mal posso esperar para que vocês o leiam, não se esqueçam de voltar amanhã! ;)










1. This beautiful collection of pictures from 1943 by Alfred Eisenstaedt called «A Soldier's Farewell».
Found here.

Esta belíssima coleccção de fotos de 1943 por Alfred Eisenstaedt chamada «A Soldier's Farewell» (A despedida de um soldado).
Encontrado aqui.









2. Remember I said back here I felt bad for using a pencil for drawing? Well, now I found another reason to be ashamed of working with pencils: Daniel Kornrumpf's embroidery portraits. You read, it right, embroidery. I think I should give up on pencils.

Lembram-se que eu disse aqui que me sentia mal por usar um lápis para desenhar? Bem, encontrei outra razão para sentir vergonha de trabalhar com lápis: os retratos bordados de Daniel Kornrumpf. Sim, leram bem, bordados. Acho que devia desistir dos lápis.






my favourite picture / a minha foto preferida










3. I've shared with you before a collection from Wildfox Couture and I'll do it again, this time for Swim wear.
Take a look all the pictures here.

Já antes partilhei com vocês uma colecção da Wildfox Couture e volto a fazê-lo, desta vez para a colecção de roupa de banho.
Vejam todas as fotos aqui.

link

link

link

link
4. Being an artist myself, the point is not exactly that I haven't think already of drawing on evelopes but that I don't always have the time to do it. Looking at these beautiful examples makes me wanna sit, relax, pick an envelope and fill it with my sketches.

Sendo uma artista, não é que nunca tenha pensado em desenhar em envelopes mas antes o nem sempre ter tempo para o fazer. Olhar para estes belíssimos exemplos faz-me querer sentar, relaxar, pegar num envelope e preenchê-lo com os meus esboços.





5. Drawings ON pencils. So, so inspiring. It's funny how we never think of a different use for our pencils.
Found here.

Desenhos EM lápis. Tão, tão inspirador. É engraçado como nós nunca pensamos num uso diferente para os nossos lápis.
Encontrado aqui.

A ler também...

0 comentários: