Love me some inspiration

setembro 11, 2011,3 Comments

Another week has goned by and my holidays are coming to an end. Today I'm leaving my parent's to go back to Lisbon. It's time to pack all my stuff and move again. I feel such a nomadic.
I've already seen my schedule (which is the worst thing ever if I must say, I'm not happy at all!) and this next week I'm going to enroll (is this the right word?) myself to 2nd year in college. Oh my.
Anyway, here's to another week full of inspiration!

Outra semana passou e as minhas férias estão a acabar. Hoje vou voltar para Lisboa. É tempo de fazer a mala e mudar-me de novo. Sinto-me uma nómada.
Já vi o meu horário (que é pior coisa de sempre se é que posso dizer, não estou nada contente!) e esta semana que vai começar vou-me matricular no 2º ano da universidade. Oh Deus.
De qualquer forma, aqui fica outra semana de inspiração!




1. These amazingly beautiful teapots by Deborah Van de Velde. I found her blog on my usual blog hunting and my eyes stopped on these lovelies. I love tea A LOT but I guess I'd be loving to drink it even more if I had one of these. SO PRETTY!

Estes bules lindíssimos da Deborah Van de Velde. Encontrei o blog dela na minha normal 'caça' por blogs e os meus olhos pararam nestas belezas. Eu ADORO chá mas acho que ainda iria gostar mais de o beber se tivesse um destes. TÃO BONITOS!












2. Original shoes. I really find these pretty unique, I think they do make a change into your whole outfit. Of course, you gotta love them too much to wear them. Am I too weird if I confess I'm dying for the chewing gum ones? Like, I would REALLY wear them.

Sapatos originais. Acho-os bem únicos. Fazem completamente a diferença num look. É claro, é preciso gostar muito deles para os usar. Seria muito estranho se eu dissesse que estou a morrer pelos da pastilha elástico? Tipo, eu usava-os MESMO.









3. Paper Sculptures. I used to make them in the past but, of course, nothing professional. Both these artists are incredible at what they do, creating super detailed sculptures. Be sure to check their blogs (more finds from my hunting) to be blown away!

Esculturas de papel. Eu costumava fazê-las mas, é claro, nada de profissional. Ambas estas artistas são incríveis no que fazem, criando esculturas super detalhas. Vejam os blogs delas (mais uns que encontrei da minha 'caça') para serem surpreendidos!







4. This whole shop!! Get ready to start falling in love with everything they have there the moment you dare to peak at their website! I know I did!

Esta loja inteira!! Preparem-se para se apaixonarem por tudo o que eles lá têm a partir do momento em que se atrevem a espreitar o site! Eu sei que me apaixonei!









5. Beautiful illustrations. Watching other artists' work is definitely one of the things that keeps me most inspired. I hope it will inspire you as well!

Ilustrações bonitas. Observar o trabalho de outros artistas é definitivamente umas das coisas que me mantém mais inspirada. Espero que também vos inspire!

A ler também...

3 comentários:

  1. Thanks for the comment dear..I'll post more about our Malaysian tradition soon..

    Your blog is so beautiful and inspiring..I'm following you! :)

    ResponderEliminar
  2. ooh so many nice things, love the rabbit ring!

    ResponderEliminar