Love me some inspiration

setembro 20, 2011,3 Comments

I'm sorry this week's 'Love me some inspiration' is being posted on a Tuesday. But, hey, it's still kind of the beggining of the week, right?
So, last week has gone by so fast. It was my last week of holidays (yes, it's my second day of college and I already have papers to write -two to be more exact -, things to read and dates for exams) and I already miss it. Anyway, inspiration never stops coming so here are the top things that have inspired me this last week!

Peço desculpa por o 'Love me some inspiration' desta semana estar a ser publicado a uma Terça. Mas, ei, ainda meio que é o início da semana, certo?
Bem, esta última semana passou rápido. Foi a minha última semana de férias (sim, é o meu segundo dia de aulas e já tenho trabalhos para fazer - dois para ser exacta-, artigos para ler e datas para exames) e já tenho saudades. De qualquer forma, a inspiração nunca pára de chegar por isso aqui fica as coisas que mais me inspiraram nesta última semana!







1. Black Milk is an awesome brand. If you browse through their website, you'll probably fall in love with a product or two... or maybe ten of them.
But the most inspiring thing in this shop is the 'About' section. Honestly, you don't wanna skip reading this great story! If you're a dreamer like me, let me tell you in advance you'll find more about someone who tried a lot to make dreams come true and, despite all odds, actually did suceed. Go read it now.

A Black Milk é uma marca fantástica. Se derem uma vista de olhos pelo site, provavelmente irão se apaixonar por um produto ou dois... ou dez deles.
Mas o mais inspirador nesta loja é a secção do 'Sobre'. Honestamente, não vão querer deixar de ler esta história fantástica! Se são sonhadores como eu, deixem-me que vos diga que irão descobrir mais sobre alguém que tentou realizar os seus sonhos e, contra todas as chances, conseguiu ser bem-sucedido. Vão ler agora.



2. This LEGO short film. I'm pretty sure that, just like me, you have played with LEGO as a child and have spent many many hours building, destroying and rebuilding with it. It was an endless pleasure and fun.
Be sure to watch this video, it's not only creative but also magical (and what would you do if you were a kid and somebody tried to steal your LEGOs like this?haha)!

Este pequeno filme da LEGO. Tenho quase a certeza que, tal como eu, devem ter brincado com os LEGO em pequenos e passado muitas horas a construir, destruir e reconstruir com eles. Era um prazer e diversão sem fim.
Vejam este vídeo, não só é criativo como mágico (e o que fariam se fosse crianças e alguém vos tentasse roubar os vossos LEGOs assim?haha)!


3. I know my inspirations are supposed to be brand new, super fresh. But that doesn't happen all the time and I'm here to post my real inspirations so I had to include this lovely read this week.
As I've told you before, I love to browse Elsie's blog every now and then randomly in search for inspiration and last week I actually ended up (re)reading this beautiful article...
If (again - like me) you're aspiring to be an artist, you should read it. I know we dreamers are always seaking for someone to tell us everything's gonna be alright, that we only need some luck but it's also great to have someone telling you the 'things I wish I had know', to let you know you should mainly rely on hardwork and perspiration.

Eu sei que é suposto as minhas inspirações serem novinhas em folha, super frescas. Mas isso nem sempre acontece e eu estou aqui para publicar as minhas verdadeiras inspirações por isso tinha de incluir esta leitura fantástica esta semana.
Como já vos disse, adoro pesquisar no blog da Elsie de vez em quando aleatoriamente e na última semana acabei por (re)ler este fantástico artigo...
Se (mais uma vez - como eu) aspiram a ser artistas, deviam mesmo lê-lo. Eu sei que nós sonhadores estamos sempre à procura de alguém que nos diga que tudo vai correr bem, que só precisamos de um pouco de sorte mas também é muito bom ter alguém que conte as 'coisas que eu queria ter sabido', que te diga que deves confiar no teu trabalho árduo e suor.













4. Even more than to know HOW artists work, I love to know WHERE they work. It might seem weird but I think workspaces tell a lot about people and I'm a creepy workspace-stalker haha. I love to see everything from art spaces to craft rooms, as long as someone is creating in that space, it has interest to me.
I suggest you here three artists to whose workspaces you should take a peak but there's much more here for you to find out!

Ainda mais do que saber COMO os artistas trabalham, eu gosto de saber ONDE eles trabalham. Pode parecer estranho mas eu penso que os espaços de trabalho dizem imenso sobre as pessoas e eu sou uma perseguidora-de-espaço-de-trabalho meio assustadora haha. Eu adoro ver tudo desde espaços de arte a quartos craft, desde que alguém esteja a criar nesse espaço, tem interesse para mim.
Sugiro-vos três artistas a cujos espaços de trabalhos devem dar uma olhada mas há muitos mais aqui para descobrir!




5. Hotel Fox is Copenhagen is described as 'the world's most exciting and creative lifestyle hotel' and I think those words fit it very well as it has 61 rooms designed by 21 different international artists from areas such as graphic design or illustration. Take a look at all rooms to fall in love!

O Hotel Fox em Copenhaga é descrito como 'o hotel de lifestyle mais entusiasmante e criativo do mundo' e eu acho que essas palavras encaixam bem já que tem 61 quartos desenhos por 21 artistas internacionais diferentes de áreas tais como o design gráfico e a ilustração. Vejam todos os quartos para se apaixonarem!




A ler também...

3 comentários:

  1. your bloggy blog is sugar, spice and everything nice!
    many compliments your way for all the overt loveliness compact into your page!

    merci! x

    ResponderEliminar
  2. i really love this post. i even read the posts you've shared!:DDD

    sydsense.blogspot.com 

    ResponderEliminar