Love me some inspiration

setembro 28, 2011,1 Comments


1. More than sharing pretty things, I love to share useful ideas I have found. Here are 30 tricks that are simple and yet so effective. There's a few points I didn't know so far (for all pencils lovers like me, look at #18!!) so I think you'll have fun reading this too. Enjoy!

Mais do que partilhar coisas bonitas, gosto de partilhar ideias úteis que encontro. Aqui ficam 30 truques que são simples e ainda assim tão eficazes. Há uns poucos pontos que eu não conhecia (para pessoas que gostam de lápis como eu, olhem para o número #18!!) por isso acho que também vão gostar de ler isto. Divirtam-se!


2. You're gonna laugh at this but this year I've already started buying Christmas gifts. For real. Last year I started buying them around November but left some to December and I felt walking in any shoppping center was a total caos so this year I'm starting it earlier. If you're already thinking on gifts too, you may wanna check this link-article with 101 simple handmade gifts tutorials. There's some very clever and pretty ones, go take a look! ;)

Sei que vão se rir mas este ano já comecei a comprar prendas de Natal. A sério. No ano passado comecei a comprar lá para Novembro e deixei algumas para Dezembro e ir ao centro comercial por o caos total por isso este ano comecei mais cedo. Se também estão a pensar em prendas, talvez queiam ver este artigo com links com 101 tutoriais de prendas simples feitas à mão. Há coisas muito inteligentes e bonitas, vão espreitar! ;)


3. I'm loving this idea of fabric frames, I really am. We're planning on adding some wallpaper to your hall and there will probably some paper left so we're thinking on adding some frames with pictures and paper on the back. Just like this. Awesome idea!

Estou a adorar esta ideia de molduras de tecido, a sério. Nós estamos a planear colocar papel de parede no hall de entrada e provavelmente irá sobra algum papel  por isso estamos a pensar adicionar molduras com fotos e papel por trás. Tipo isto. Ideia fantástica!


4. If you live in Portugal, you may have noticed how the weather looks like. If you don't, let me tell you: September is already the hottest month of the year with an average over 30ºC. So, as you may imagine, I've been all about wearing fresh Summer clothes (well, in exception for this week when I've been wearing my academic outfit which is super warm... I'm dying!!). Still, I've been dreaming of Autumn and tights. And outfits like these ones. So so perfect. I'm so inspired!

Se vivem em Portugal, já devem ter reparado em como está o tempo. Se não, deixem-me dizer-vos: Setembro é já o mês mais quente do ano com uma média acima dos 30ºC. Por isso, como devem imaginar, tenho apenas usar roupas de Verão frescas (bem, em excepção esta semana em que estou a usar o meu traje super quente... estou a morrer!!). Ainda assim, ando a sonhar com o Outono e com collants. E outfits como estes. Tão tão perfeitos. Estou inspirada!


5. T-shirt Makeovers! Many tutorials for you to follow!
I'm actually selling a book on this theme but it's not because I don't find it interesting (I really do!) but because I lack the skills to work on something like this. Still, I feel inspired and I hope many people (more skilled than me, hopefully!) will find it inspiring too. Have fun!

Makeovers de t-shirts! Muitos tutoriais para seguirem!
Na verdade estou a vender um livro neste tema mas não é porque não o ache interessante (porque acho!) mas porque me faltam capacidades para fazer algo assim. Ainda assim, sinto-me inspirada e espero que muitas pessoas (espero que mais talentosas que eu!) se sintam inspiradas também. Divirtam-se!

A ler também...

1 comentário:

  1. these simple tricks in the 1st photo are really useful. thanks for sharing xx

    sydsense.blogspot.com

    ResponderEliminar