Fashion

Pink, brown, yellow, orange and blue, I love you

novembro 02, 2011,1 Comments


The Beatles - All Together Now


T-shirt : Lefties
Skirt Saia : Zara
Neckwarmer Gola : Primark
Shoes Sapatos : Melissa




Yesterday was holiday here, which means, staying at home! We took the opportunity to go out to take pictures.
The streets were full of people as we have a cemetery nearby. People in Portugal go out to cemeteries on the "Day of All Saints" to remember their loved ones who passed by.
As a side note, I quite wonder how the weather changes this much. As you might recall, a few weeks ago it was still Summer-like here and now we have Autumn coming. However, I still don't get how one day is sunny (like yesterday) and the other it starts raining (today).
Did I ever say I hate rain? I really do. Just for you to see how much I hate rain (funny story), one of the words my czech friend knew the best in Portuguese was "chuva" (the word for rain) as I kept constaintly saying "Odeio chuva!" (I hate rain!) when I went to Prague in August 2010. Good memories. Left Lisbon with 43ºC and got to Prague with 15ºC the highest. Anyway (I constantly loose track on what I'm saying), I really hate rain. I just like it when I'm at home in my comfy bed with a cup of tea.

Ontem foi feriado aqui, o que significa, ficar em casa! Aproveitámos para sair e tirar fotos.
As ruas estavam cheias de pessoas já que temos um cemitério aqui perto.
As pessoas em Portugal vão aos cemitérios no Dia de Todos os Santos para lembrar os seus entes queridos já falecidos.
Numa nota à parte, questiono-me como o tempo muda tanto. Como se devem lembrar, há umas semanas atrás ainda estava um Verão perfeito aqui e agora temos o Outono a chegar. Ainda assim, não percebo como num dia pode estar sol (como ontem) e no outro começa a chover (hoje).
Já disse que odeio chuva? A sério. Só para verem o quanto eu odeio chuva (história engraçada), uma das palavras que a minha amiga checa sabia melhor em Português era "chuva" porque eu estava sempre a dizer "Odeio chuva!" quando fui a Praga em Agosto de 2010. Boas memórias. Deixei Lisboa com 43ºC e cheguei a Praga com 15ºC no seu máximo. De qualquer forma (perco-me sempre naquilo que estou a dizer), odeio mesmo chuva. Só gosto dela quando estou em casa na minha caminha com uma chávena de chá.



And... don't forget to hype this look on Lookbook if you like it!
E... não se esqueçam de carregar hype no Lookbook se gostarem!
I miss just disappear for a while now. I'm so so busy with college. I'm currently (trying to) write a paper.
Sou capaz de desaparecer por um bocadinho. Estou super ocupada com a faculdade. De momento estou (a tentar) escrever um trabalho.

I chose Fukuyama's "The End of History and the Last Man" to write on. I just have to find topics that I can relate with theories of International Relations and show it from my own critic viewpoint. Easy peasy. (I speak irony fluently in case you don't know)

Escolhi escrever sobre "O Fim da História e o Último Homem" de Fukuyama . Só tenho que encontrar tópicos que possa relacionar com teorias das Relações Internacionais e mostrá-lo do meu ponto de vista crítico. Facílimo. (Falo ironia fluentemente para o caso de não saberem)

I hope you have a fantastic week!!
Espero que tenham uma semana fantástica!!

xoxo
Ester

A ler também...

1 comentário:

  1. cute cute cute!! and I love your beatles song choice : ) adorable xoxo

    ResponderEliminar