Art

Review: Derwent Sketching

janeiro 27, 2012,2 Comments

It is no secret I love to draw in back & white. I've started drawing in black&white and 'til today I still can't help but loving it. 
Through the years I've tried quite a few sketching pencils but I have to confess I was never very found of them as I do consider them to be just for that purpose: sketching.
However, I recently had the opportunity to try Derwent's Sketching pencils. If you're also an artist, you may feel the same way I do about brands: I rely on those I know that are high quality. I have tried in the last year many products from Derwent so despite my lack of passion for sketching pencils, I've decided to try those.

Não é segredo nenhum que eu adoro desenhar a preto e branco. Comecei por desenhar a preto e branco e ainda hoje adoro fazê-lo.
Ao longo dos anos experimentei uns quantos lápis de esboço mas tenho que confessar que nunca gostei muito deles já que os considero como servindo apenas esse propósito mesmo: esboçar.
Contudo, recentemente tive a oportunidade de experimentar os lápis Sketching da Derwent. Se também são artistas, devem se sentir da mesma forma que eu quanto a marcas: confio naquelas que sei que são de boa qualidade. Experimentei vários produtos da Derwent no último ano por isso, apesar de não ser apaixonada por lápis de esboço, decidi experimentar estes.


I have this blister of 4 pencils (the image is from Derwent's website as I forgot to take a picture to my own package before opening it with excitment!) and it contains a HB, a 2B, a 4B and a 8B water soluble pencil.
I usually think a small pack is enough to try a product or range that is new to me but I have to confess 4 pencils no longer seems that great. I want more. I usually don't express my own opinion this earlier on my reviews but I just had to. So you're already aware this is a positive review. If you still want to know more about these pencils, keep reading.

Eu tenho este conjunto de 4 lápis (a imagem é do site da Derwent porque eu me esqueci de tirar uma foto aos meus antes de os abrir com entusiasmo!) e contem um lápis HB, um 2B, um 4B e um lápis solúvel 8B.
Normalmente penso que um pequeno conjunto é suficiente para testar um produto ou colecção que seja novo para mim mas tenho que confessar que 4 lápis já não me parece tão bem. Quero mais. Normalmente não expresso a minha opinião tão cedo numa review mas tinha que o fazer. Por isso já ficam a saber que esta é uma review positiva. Se ainda quiserem saber mais sobre estes lápis, continuem a ler.

What Derwent says about these pencils:
O que a Derwent diz sobre estes lápis:

«A wonderful choice for freestyle and bold line drawings, allowing complete and spontaneous freedom of expression. The soft, extra wide graphite core sweeps smoothly across the paper for a fast, even lay down of tone but is equally suitable for more detailed work. Derwent Sketching comes in three versatile degrees which blend together beautifully, creating subtle variations in tone and mood.»
«Uma óptima escolha para desenhos livres e de linhas fortes, permite uma liberdade de expressão completa e espontânea. O núcleo de grafite suave e extra largo extende-se suavemente pelo papel para estabelecer um tom rápido mas igualmente adequado para um trabalho mais detalhado. Os Derwent Sketching vêm em três graduações versáteis que se misturam juntas lindamente, criando variações de tom e estado de espírito subtis.»


This is exactly what I think that works differently (and in a very positive way) for Derwent's sketching pencils when comparing to other brands. Usually, sketching pencils are only useful for sketching due to the fact they're usually wider than ordinary graphite pencils. Do not misunderstand me, Derwent's are wider too but somehow you can not only pull free strokes out of it but also to draw very precise lines.

É exactamente isto que eu encontro de diferente (de uma forma positiva) nos lápis de esboço da Derwent quando comparando com os de outras marcas. Normalmente, os lápis de esboço só são úteis para esboçar já que são normalmente mais grossos que os lápis de grafite normais. Não me compreendam mal, os da Derwent também são grossos mas de alguma forma não só se consegue fazer traços livres como também desenhar linhas muito precisas.


I've tried these pencils both in a smooth and rough paper and I must confess they work much better in a paper with some texture. What is actually quite funny is that I've tested them in my favourite paper which is somehow smooth and I didn't like the outcome but when I decided to try them on a textured paper I don't use that much, they worked perfectly! It seems I have now a good reason to use that paper again as I'm loving these pencils! I have a bunch of ideas in my mind to use these sketching pencils so you'll definitely see me using these in the future!

Testei estes lápis tanto em papel suave como áspero e tenho que confessar que eles funcionam muito melhor num papel com textura. O que é engraçado é que eu os experimentei no meu papel preferido que é meio suave e não gostei de como ficou mas quando os decidi testar num papel com textura que não uso muito, ficou perfeito! Parece que tenho agora uma boa razão para usar este papel de novo já que fiquei a adorar estes lápis! Tenho umas quantas de ideias na minha mente para usar estes lápis de esboço por isso vão definitivamente ver-me a usar estes no futuro!


To summarize...
Para resumir...

Positive aspects:
- work nicely both for free strokes as for precise lines and detailed drawings
- they look fantastic when used in a paper with some texture!
Aspectos positivos:
- funcionam muito bem tanto para traços livres como para linhas precisas e desenhos detalhados
- ficam fantásticos quando usados num papel com alguma textura!

Negative aspects:
- don't work so well in a very smooth paper
Aspectos negativos:
- não funcionam tão bem num papel muito suave

I totally recommend these pencils! If you want to buy your own set of Sketching pencils, check here where you can do it.
Feel free to ask any questions you may have about these pencils, I'll try to answer them all the best I can!
Recomendo mesmo estes lápis! Se quiserem comprar o vosso próprio conjunto de lápis de esboço, contactem o distribuidor em Portugal para geral@pfigueiredo.com - Se viverem na zona de Lisboa, posso-vos recomendar lojas que os vendem!
Sintam-se à vontade para colocar quaisquer questões que tenham sobre estes lápis, tentarei responder a todas o melhor que puder!

A ler também...

2 comentários:

  1. i love derwent pencils as well! ive tried them once, they were diff from normal pencils and i just love that! unfortunately i cant afford them yet :(

    http://sydsense.blogspot.com

    ResponderEliminar
  2. Thank you for the review....it's always nice to get other artist's perspectives on materials and brands! :D

    ResponderEliminar