Art

A Beautiful Mess

abril 04, 2012,17 Comments


A4
graphite pencils 
lápis de grafite

I'm not sure you can recall how I truly admire Elsie. I've started reading her blog when I was 12 or 13 and it became a daily habit to check her blog up to these days. I'm 19 today and I think I've never loved her blog so much as I do currently. Back at my early teen years I was just a girl who enjoyed creating no matter what I'd be creating. I'd be sewing, scrapbooking, painting,... you name it! 3 years ago I accidentaly (true story!) picked up a pencil and I felt I could actually be good at something. Of course that was a lie back when I started drawing, I mean, I would actually just scribble something for 5 minutes and I'd call it a drawing. But, somehow, I've improved and developed my passion for drawing. In the meantime I started wondering whether I could actually become an artist someday. As a kid, I used to think someday I'd become an artist (just like most of children do) but the truth is that I wasn't really that artsy back then. Growing older, I changed my mind over and over about what I wanted to do as an adult because I never found my "comfort zone". As some of you may know, I'm currently studying International Relations... but let's be honest, that isn't and never will be my biggest passion. My true love is drawing but will I ever be able to make a career out of it, to succeed? There are times when I truly doubt it and others when I feel a bit hopeful about it. Usually I keep in mind people who have succeeded in creating an art career for themselves. And immediatly the first person that comes to my mind is Elsie. I've started drawing her before a couple of times but only now I actually decided to finish something. I guess that's me taking a step forward. Anyway, this is my little "tribute" to Elsie, who I admire so much. Thank you for being such an huge inspiration! 
Não sei se se conseguem lembrar mas eu admiro de verdade a Elsie. Comecei a ler o blog dela quando tinha 12 ou 13 anos e neste momento tornou-se um hábito diário ir visitar o blog dela. Tenho hoje 19 anos mas penso que nunca gostei tanto do blog dela como gosto hoje. Na minha pré-adolescência eu era apenas uma rapariga que gostava de criar de tudo um pouco. Eu costurava, fazia scrapbooking, pintava,... mesmo um pouco de tudo! Há 3 anos atrás, peguei acidentalmente (a sério!) num lápis e senti que podia realmente ser boa em alguma coisa. É claro que isso era uma mentira quando comecei a desenhar, quer dizer, eu rascunhava por 5 minutos e chamava ao resultado um desenho. Mas, de alguma forma, comecei a melhorar e desenvolvi uma paixão por desenhar. Entretanto comecei a questionar-me se poderia de facto me tornar uma artista. Quando era criança, costumava pensar que um dia seria uma artista (como a maior parte das crianças) mas a verdade é que eu não criava assim tanta arte na altura. À medida que fui crescendo, mudei de ideias uma e outra vez sobre o que queria fazer quando fosse adulta mas nunca encontrei a minha "zona de conforto". Como alguns de vós devem saber, eu estudo Relações Internacionais... mas vamos ser honestos, esta não é nem nunca será a minha maior paixão. Aquilo de que realmente gosto é desenhar mas será que algum dia serei capaz de ter uma carreira nisto ou de ser bem sucedida? Há dias em que duvido que isso aconteça e há outros em que me sinto um pouco esperançosa quanto a isso. Normalmente tenho em mente pessoas que foram bem sucedidas em criar uma carreira artística. E imediatamente a primeira pessoa de que me lembro é a Elsie. Comecei a desenhá-la umas poucas vezes mas só agora decidi acabar algo. Penso que significa que tomei um passo em frente. De qualquer forma, aqui fica o meu pequeno "tributo" para a Elsie, que admiro tanto. Obrigada por seres uma tão grande inspiração!

P.S. - Psst, if you love this drawing post, don't forget to like it on Bloglovin! 
            Psst, se gostas deste post, não te esqueças de gostar no Bloglovin!

A ler também...

17 comentários:

  1. Brilliant!!! Any tips on drawing and shading hair?

    ResponderEliminar
  2. Adoro o resultado final, está fantástico! E adoro a animação também, está muito gira :D Continua com o excelente trabalho querida, e tenho a certeza de que vais conseguir ter uma carreira artística fantástica...tens talento para dar e vender :)

    ResponderEliminar
  3. muito obrigada, Vanessa! é sempre fantástico receber feedback assim tão positivo :)

    ResponderEliminar
  4. does it make me dumb that i have no no idea who elsie is? :L

    http://sydsense.blogspot.com

    ResponderEliminar
  5. of course not! she's a popular blogger, I've put a link to her blog, go take a peak, you'll love it ;)

    ResponderEliminar
  6. You are so talented Ester. Seriously! This is amazing. I love how you created the little animation to show your process too! :)

    ResponderEliminar
  7. thank you so much, Meanz! I wish I knew a bit about Flash so I could create a better animation but I had to stay with a simple and not so flattering one... I'm really happy you like it though :)

    ResponderEliminar
  8. wow! this is amazing. you are a talented artist! I love elsie's blog too, how can you not, right?
    your blog is adorable. it's a must-follow for me. :)

    ResponderEliminar
  9. Elsie's blog is incredible, my favourite for a couple of years now! :) thank you so much for the lovely words, glad you like my blog!

    ResponderEliminar
  10. You are so great! This is just breathtaking.

    ResponderEliminar
  11. Adorei o desenho, esta espetacular =D
    Se realmente o que gostas é desenho e sentes que é a tua vocação não desistas ;)

    ResponderEliminar
  12. This is just amazing! When I see something like this, I want to start drawing immediately. But I'm really not good at it and I'm so sad about it. But nevermind, this is perfect and I can't stop looking at it :)

    ResponderEliminar
  13. Tens muito jeito, parabéns!

    ResponderEliminar