Friday Favourites

Friday Favourites #1

abril 06, 2012,6 Comments

I decided to merge my features "Etsy Finds" and "Love me some inspiration" into a new one: "Friday Favourites"... I'll be posting every Friday all the things that inspire me, no matter what source they come from! I hope you'll enjoy it!
Decidi juntar as minhas features "Etsy Finds" e "Love me some inspiration" numa nova: "Friday Favourites"... irei publicar todas as Sextas-feiras aquilo que me tem inspirado, não interessa de que fonte venham! Espero que gostem!


I used to follow Annette's work closely a couple of years ago when I was addicted to Flickr. Her ACEO's are, in my humble opinion, some of the prettiest I've ever seen. I was pretty amazed when recently this week I was browsing through Flickr (after a long long time without loging in) and I found this beautiful illustration she made! I just wanted to pick my pencils right away, I was so inspired! Be sure to check her amazing work!
Eu costumava seguir o trabalho da Annette bem de perto há uns anos atrás quando estava viciada no Flickr. Os ACEO's dela são, na minha honesta opinião, dos mais bonitos que já vi. Fiquei fascinada quando esta semana estava a "passear" pelo Flickr (após um longo longo tempo sem fazer log in) e descobri esta lindíssima ilustração que ela fez! Só queria pegar nos meus lápis imediatamente, senti-me tão inspirada! Vão ver o trabalho fantástico dela!




Remember I shared with you a while ago this amazing pencil holder Kaylah had listen on her shop? Now she added a mug covered in pencils!! Being a pencil-fanatic (okay, I'm not afraid to admit it!), I started clapping and jumping all around when I saw this! Dream mug!
Lembram-se que partilhei com vocês esta caixa para lápis que a Kaylah tinha listado na loja dela? Agora ela adicionou uma caneca coberta de lápis!! Sendo uma fanática de lápis (okay, não tenho medo de o admitir!), comecei logo a bater palmas e a saltar por todo o lado quando vi isto! É o meu sonho de caneca!



How amazing is this? Some people are just so freaking talented (and determined!), it's incredible to watch how they work and how beautiful are the pieces they create. On a side note, I love how this video was shoot, the different angles are amazing, I wish I was able to do such a thing when recording myself drawing!
O quão fantástico é isto? Algumas pessoas são simplesmente muito talentosas (e determinadas!), é incrível observar como trabalham e o quão bonitas são as peças que criam. Num aparte, adoro como gravaram este vídeo, os diferentes ângulos são fantásticos, quem em dera poder fazer algo parecido quando me gravo a desenhar!



I am so amazed by how incredibly beautiful are these fabrics design by the amazing Geninne! I love reading her blog and I was in awe when I saw this! I wish I had some kind of sewing business so I'd have an excuse to buy all of these, they're so precious!
Estou maravilhada com o quão bonitos são estes tecidos desenhados pela fantástica Geninne! Adoro ler o blog dela e fiquei surpreendida quando vi isto! Gostava de ter alguma espécie de negócio relacionado com costura só para ter uma desculpa para comprar todos, são tão lindos!



Lady Bird Likes' butterfly necklaces are one of the most amazing things I've found on Etsy lately! It's no secret I absolutely love butterflies so it was really hard looking at her shop trying not to fave every single necklace she had there (oh I guess I was too close from that!). They're so so pretty, definitely on my wishlist!
Os colares com borboletas da Lady Bird Likes são uma das coisas mais fantásticas que descobri ultimamente no Etsy! Não é segredo nenhum que eu adoro borboletas por isso foi muito difícil olhar para a loja dela e tentar não adicionar aos meus favoritos todos os colares que ela lá tem (oh acho que estive bem perto disso!). São tão bonitos, estão definitivamente na minha wishlist!




A pretty pencil fence!! It reminds of the little fence on a kindergarten I pass everyday when going to college. Of course, this fence is much bigger and even more awesome! I dream of creating something like this for my future house (am I too insane for wishing to have pencils all over me?). Anyway, I found this on Pinterest and it had only a link to a Facebook picture, I wish I knew the proper source... if someone is aware of where this comes from, let me know!
Uma cerca lindíssima de lápis!! Lembra-me uma pequena cerca num jardim de infância pelo qual passo todos os dias ao ir para a faculdade. É claro, esta cerca é muito maior e ainda mais fantástica! Sonho em criar algo assim para a minha futura casa (sou demasiado maluca em querer estar rodeada por lápis?). De qualquer forma, encontrei isto no Pinterest e só tinha um link para uma foto do Facebook, gostava de saber a verdadeira fonte... se alguém souber de onde isto vem, digam-me!



I just found out Teri Chung's blog this week but this illustration immediatly caught my eye! Maybe it was because I always wanted to do a Marie Antoinette-inspired drawing or maybe just because it's an incredible illustration. I don't know, I just think it's too awesome not to share.
Só descobri o blog da Teri Chung esta semana mas esta ilustração chamou-me imediatamente a atenção! Talvez seja porque sempre quis fazer um desenho inspirado na Marie Antoinette ou talvez simplesmente porque é uma ilustração fantástica. Não sei, simplesmente acho que é demasiado boa para não partilhar.



This lady never stops amazing me with her incredibly beautiful jewelry! Owning one of her necklaces, I know how beautiful they are in real life so I couldn't help but sharing this one when I found it! It reminds me of Autumn when I go for a walk in the nature and take my little book to press different flowers and leaves. This couldn't be prettier!
Esta senhora nunca pára de me fascinar com a sua bijuteria incrivelmente bonita! Tendo um dos colares dela, sei o quão bonitos são na vida real por isso não podia deixar de partilhar este quando o encontrei! Lembram-me do Outono quando vou passear na natureza e levo o meu livrinho para prensar flores e folhas. Não podia ser mais bonito!





I am blown away by the artwork of Gabriel Moreno! I don't think I've ever seen such a multitask artist (he's an illustrator, engraver and painter!) and there's something so unique about his artwork. My favourite piece is "Elena", the very first I'm posting here. I always feel so divided between graphite and colour pencils, I doubt I'll ever choose one over the other so I felt so inspired to find out an artist that mixes both black&white and colour media!
Estou fascinada com o trabalho de Gabriel Moreno! Não acho que alguma vez tenha visto um artista tão multifacetado (ele é ilustrador, gravador e pintor!) e há algo de tão único no seu trabalho. A minha obra preferida é "Elena", a primeira que publico aqui. Sinto-me sempre tão dividida entre lápis de grafite e a cor, duvido que alguma vez consiga escolher uns em detrimento dos outros por isso senti-me tão inspirada quando descobri um artista que mistura tanto materiais a preto e branco como a cores!



To finish, here goes something a bit strange... my face is on someone's arm! Nope, I'm not kidding! I got a message on Facebook from a girl saying "hey, isn't that your face?" and when I opened the link she gave me I found out I had my face on someonelse's arm! It got even stranger when I found out the tattoo studio is from a city nearby Lisbon. At first I felt a bit weird but now I just got used to the idea and I try to think of it as a compliment (as this girl said, someone found me pretty enough to have me in his skin forever).
Para acabar, aqui fica algo um pouco estranho... a minha cara está no braço de alguém! Não, não estou a brincar! Recebi uma mensagem no Facebook de uma rapariga a dizer "hey, esta não é a tua cara?" e quando abri o link que ela me deu descobri que tinha a minha cara no braço de outra pessoa! Senti-me ainda mais estranha quando descobri que o estúdio de tatuagens é de uma cidade perto de Lisboa. Primeiro senti-me um pouco estranha mas acho que já me habituei à ideia e tento considerar um elogio (como essa rapariga disse, alguém me achou bonita o suficiente para me ter na sua pele para sempre).

A ler também...

6 comentários:

  1. Adorei tudo o que aqui puseste, fantástico post!

    ResponderEliminar
  2. é fantástico o que conseguimos encontrar na net ;)

    ResponderEliminar
  3. LOVE!
    Would you be interested in a link exchange? If so, I would be glat to hear from you=)

    ResponderEliminar
  4. thank you, Kia! right now I'm not doing any link exchange but I'll let you know if I get back to it! Your blog is lovely, I'm going to start following it ;)

    ResponderEliminar
  5. Alright, sounds good! And thanks, I'm pretty glad you like! Thanks for the follow :)

    ResponderEliminar
  6. Wow, this piece of writing is fastidious, my younger sister is analyzing these kinds of things, so I am going to tell her. my blog desconto kanui

    ResponderEliminar