Cinémathèque

Cinémathèque: Potiche

junho 02, 2012,2 Comments

Photobucket

I gotta confess I have watched Potiche already a couple of months ago. This week, I was taking a walk home through a path I've never done before and I saw a poster for the movie release in Portugal. The poster was already old and ripped but it reminded me that I still haven't talked about this movie here on the blog!
This was a movie I've found by chance... I had never heard of it before until I was browsing through (contemporary) french movies and I accidentaly found this one. I didn't even read the plot before I watched it: getting Catherine Deneuve and Gérard Depardieu together in a movie seems quite a good reason to me to watch it. 
The movie talks about Suzanne Pujol, a trophy wife (what we call in french 'potiche') who  takes care of the household while his husband runs the umbrella business that her father started. A strike takes place in the factory and her husband has an heart attack so Suzanne decides to take control of the family business. 
I won't say much more about the movie but - despite the fact it is not one of those life-time movies - it does help you to spend some time watching something light and with some humour!
Tenho que confessar que vi o Potiche já há uns meses atrás. Esta semana, quando estava a vir para casa por um caminho diferente, vi um cartaz do lançamento do filme em Portugal. O cartaz já estava velho e rasgado mas lembrou-me que ainda não falei sobre este filme aqui no blog!
Este foi um filme que encontrei por acaso... nunca tinha ouvido falar dele antes até que estava a ver alguns filmes franceses (contemporâneos) e acidentalmente descobri este. Nem sequer li o resumo antes de o ver: ter a Catherine Deneuve e o Gérard Depardieu juntos num filme pareceu-me razão suficiente para o ver.
O filme fala sobre Suzanne Pujol, uma esposa-troféu (o que em francês chamamos de 'potiche') que toma conta das lides domésticas enquanto o seu marido gere o negócio de guarda-chuvas que o seu pai havia começado. Há uma greve na fábrica e o seu marido tem um ataque cardíaco por isso Suzanne decidi tomar o controlo sobre o negócio da família.
Não vos vou dizer mais sobre o filme mas - apesar de não ser daqueles filmes que marcam uma vida - dá para passar o tempo a ver algo leve e com algum sentido de humor!




My rate: 3/5 - a funny movie but not exactly my piece of cake! Not one of the best I've ever watched but I still recommend it!
A minha classificação: 3/5 - um filme engraçado mas não exactamente o meu estilo! Não é dos meus preferidos mas ainda assim recomendo-o!

A ler também...

2 comentários: