Beleza

Review: Clinique's 3-Step Skin Care System

junho 21, 2012,25 Comments

Photobucket

One of the many things I have accomplished recently is to have a better skin. I owe that, in part, to Clinique's 3-Step Skin Care System.
It's a system composed by 3 different products that you use daily in 3 steps with the goal of cleaning, taking care of and preparing your skin for the everyday life, getting it soft and hidrated. 
I personally use this product specially when I have some imperfection on my skin such as a pimple. As I got older, I rarely have them but when I do, I strongly 'attack' the problem with this product system. Believe me, the next day there won't be a thing on your skin, it will be really soft! 
Uma das muitas coisas que alcancei recentemente foi ter uma pele melhor. Devo isso, em parte, ao Sistema de Tratamento de Pele de 3 Passos da Clinique.
É um sistema composto por 3 produtos diferentes que se usam diariamente em 3 passos com o objectivo de limpar, cuidar e prepara a nossa pele para o dia-a-dia, tornando-a mais suave e hidratada.
Pessoalmente uso este produto especialmente quando tenho imperfeições na pele tais como borbulhas. Ao ficar mais velha, raramente as tenho mas quando isso acontece, 'ataco' em força o problema usando este sistema de produtos. Acreditem em mim, no dia seguinte não haverá nada na vossa pele, estará mesmo suave!

This system is divided in 4 levels:
- level 1 for dry skin;
- level 2 for mixed to dry skin (the one I use);
- level 3 for mixed to oily skin;
- level 4 to oily skin.

Este sistema está dividido em 4 níveis:
- nível 1 para pele seca;
- nível 2 para pele mista a seca (o que eu uso);
- nível 3 para pele mista a oleosa;
- nível 4 para pele oleosa.
Having different levels, this product fits all types of skin giving a proper response to your skin problems.

Tendo diferentes níveis, este produto adequa-se a todos os tipos de pele dando a resposta apropriada para os vossos problemas de pele.

Photobucket

As the name of the product says by itself, this system is divided in 3 steps:
Como o próprio nome do produto diz, o sistema está dividido em 3 passos:

- 1 - Facial Soap - it varies according to your type of skin. It cleans your skin deeply, leaving it ready for the next steps. It's really simple to use, you just need to wet your face, then you apply the product with circular movements and finally you clean your face again with water, using a towel to get your skin dry.
- 1 - Sabonete Facial - varia de acordo com o teu tipo de pele. Limpa a tua pele em profundidade, deixando-a preparada para os próximos passos. É muito fácil de usar, só precisas de molhar a tua pele, depois aplicar o produto com movimentos circulares e por fim limpar a tua cara de novo com água, usando uma toalha para secar a tua pele.

- 2 - Clarifying Lotion - this step will remove all impurities in your skin. This is definitely the essencial step to fight pimples. It's also pretty easy to apply, you just need to apply a bit of the product in a cotton ball, then apply it all over your face and let it dry.
- 2 - Loção de Limpeza - este passo irá remover todas as impurezas da tua pele. Este é definitivamente o passo essencial para combater as borbulhas. Também é muito fácil de aplicar, basta colocar um pouco de produto num algodão, aplicar sobre toda a cara e deixar secar.

- 3 - Dramatically Different Moisturising Lotion - hydration is the last step! This lotion will leave your skin more balanced, not as dry or oily as it was before, allowing it to absorb better any other beauty products you may be using.
- 3 - Loção Hidratante Dramaticamente Diferente - a hidratação é o último passo! Esta loção irá deixar a vossa pele mais equilibrada, não tão seca ou oleosa quanto estava antes, permitindo que absorva melhor quaisquer outros produtos de beleza que estejam a utilizar.

Personally, this is on my top favourite products! I will NEVER use any other product for my skin care as I am really happy with the results I have achieved using this 3-Step system. If you're in the need of a product to help you get a clean, smooth and balanced skin, believe me, this is it! I can not point any negative aspects to this product, it's adequate to your type of skin, it's easy and quick to apply and it really does the job! I strongly recommend this!
Pessoalmente, está no top dos meus produtos preferidos! NUNCA irei usar outro produto para o tratamento da minha pele já que estou muito feliz com os resultados que alcancei ao usar este sistema de 3 passos. Se estiverem a precisar de um produto para vos ajudar a ter uma pele limpa, suave e equilibrada, acreditem em mim, é este! Não consigo apontar quaisquer aspectos negativos a este produto, é adequado ao vosso tipo de pele, é fácil e rápido de aplicar e funciona mesmo! Recomendo-o vivamente!

A ler também...

25 comentários:

  1. one of the best skincare products ever

    ResponderEliminar
  2. I've heard about this skin care system. I was using BeautyMint for a while, but have had to cut back due to financial reasons. This one sounds great, though!

    ResponderEliminar
  3. Moisturising gel rather than the lotion is used for oily skin. I have it and it's brilliant - the only one I've ever used that works. My skin is dry but oily and other moisturisers didn't hydrate my skin enough to stop it peeling but they made it so oily at the same time it was ridiculous. Being told by the Clinique counter staff that the gel had been made as an alternative to the lotion for my skin type was a godsend. I don't bother with the other skin steps but I've always been tempted to try them out, so thanks for the review! :)

    ResponderEliminar
  4. Por falar nestes produtos, tenho que fazer uma review sobre eles. Fizeste bem em explicar bem cada um. Gostei

    ResponderEliminar
  5. i have always considered using their skin care products - i have had many samples over the years and love their eye shadow and lip products. i love to see reviews like this, but i still dont know if i will ever dedicate much time to cleaning my face :(

    ResponderEliminar
  6. Oi, adorei seu blog, encontrei por um acaso, já estou seguindo :D
    Não conheço esses produtos, mas acho que devem ser ótimos, sempre bom se cuidar!! Vem conhecer meu blog, espero que goste, e me siga também pra gente conversar mais :D
    Beijos Alih


    www.blogjuntandoostrapos.blogspot.com

    ResponderEliminar
  7. Thank you so much for stopping by my blog earlier today! Thank you for introducing this product, I am constantly on the search for a great cleansing product and I just might try this. I think even if one does not have any spots or pimples, it is still essential to take care of the skin and treat it so that wrinkles and marks are less likely to occur (or at least they start showing later :)


    So nice to meet you, I'm a new follower of your blog.
    Keep doing what you love! Wishing you lots of inspiration :)


    x,
    Erika

    ResponderEliminar
  8. Hey thank you for the nice comment! :) You look beautiful ;)

    ResponderEliminar
  9. It is indeed! I don't think I'll change it for any other, it really works :)

    ResponderEliminar
  10. já experimentaste? eu adorei, já uso há uns meses e não podia estar mais satisfeita :)

    ResponderEliminar
  11. Much time? These three steps take 2 minutes tops! It's really quick and easy, believe me ;)

    ResponderEliminar
  12. Olá Aline! Obrigada por seguires o meu blog, vou ver o teu ;)

    ResponderEliminar
  13. No problem! This product is really great, it will improve your skin so much! :)
    Thanks for following!

    ResponderEliminar
  14. Thank you so much for visiting me!You have amazing blog, and you're, GOSH, so pretty!
    This post makes me wanna go in the bathroom and clean my face and put mask and peeling and everything.Really.And that's good.I have clean skin, though.
    Lovely blog!


    xo, L.
    http://fashion-babel.blogspot.com

    ResponderEliminar
  15. Aww thank you so much for your lovely compliment! :)
    haha I know the feeling! ;)

    ResponderEliminar
  16. Adoro o teu blog! :) Infelizmente a minha pele é um pouco exigente demais para este simples programa, mas foi aqui que comecei a tratar da minha pele também... Adoro Clinique!

    Vou seguir! x

    http://luxuriouskin.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  17. a Clinique é uma óptima marca! eu como não tenho grandes problemas de pele uso este sistema, é óptimo para mim :)


    obrigada por seguires!

    ResponderEliminar
  18. esta publicação deu-me imenso jeito, estava a precisar de algumas informação acerca destes produtos :) também costumo ter muito vermelhidão no rosto, sabes se tem algum efeito nesse aspecto? obrigada!

    Beijinho * Monstros no Armário

    ResponderEliminar
  19. Olá! :) Honestamente, não tenho vermelhidão por isso não sei se resultará mas este produto é óptimo para a pele por isso penso que devias experimentar ;)

    ResponderEliminar