Summer Goals

junho 14, 2012,8 Comments

Photobucket

I am so happy I am finally starting my Summer holidays I decided to write down some goals of what I want to do during this Summer.
Here are my goals:
Estou tão feliz por estar a começar as minhas férias de Verão que decidi escrever alguns objectivos do que quero fazer durante este Verão.
Aqui ficam os meus objectivos:


- read, at least, 10 books (I absolutely LOVE to read but lately I haven't read anything but books on political science, diplomacy or law, it's time to get back at reading for pleasure)
- ler, pelo menos, 10 livros (eu absolutamente ADORO ler mas ultimamente não tenho lido nada que não sejam livros sobre ciência política, diplomacia ou direito, está na altura de voltar a ler por prazer)


- start the process of getting my driving license. I have decided I want to get my driving license by the end of the year so I think I'll start having classes mid August, this way I can still spend some time at my parent's)
- começar o processo de tirar a minha carta de condução. Decidi que quero ter a minha carta de condução lá para o final do ano por isso acho que vou começar as aulas em meados de Agosto, assim ainda tenho algum tempo para passar em casa dos meus pais)


- watch, at least, 10 french movies with my mom (if you read the blog, you may know by now I love to watch french movies with my mom and I have a bunch of movies to watch with her by now, we need to catch up!)
- ver, pelo menos, 10 filmes franceses com a minha mãe (se leem o blog, já devem saber que eu adoro ver filmes franceses com a minha mãe e agora já tenho uma data deles para ver, precisamos nos actualizar!)


- catch up on TV shows I already watch and start watching at least a new one - because I love watching TV shows but I've got so behind lately with my exams
- recuperar o atraso com as séries que já vejo e começar a assistir a pelo menos uma nova - porque adoro séries mas fiquei tão atrasada ultimamente por causa dos exames


- draw (a lot!) 
- desenhar (muito!)


- go to a new place or visit a museum - I truly miss visiting something new
- ir a um sítio novo ou visitar um museu - sinto mesmo falta de visitar algo novo


- work on some blog planning. I am hoping I'll be able to write a couple of extra posts this Summer as a back-up for when I get back to college
- trabalhar no planeamento do blog. Espero conseguir escrever uns poucos posts extra este Verão para servirem de reserva para quando voltar à faculdade


- study German. Well, I'm not sure you did know but I have been studying German in college for the past two years. But now I've completed all the levels of German available so that means I will no longer be studying it. Now, German is completely different from my mother-tongue and the hardest language I've learned so far. So I don't think I'll be speaking German for now on and I'm afraid I'll forget everything I have learned. This being said, I think I'll be 'studying' German. More like doing some exercises every now and then, speaking a bit and listening to cool music.
- estudar alemão. Bem, não sei se sabiam mas eu estudei alemão nos últimos dois anos na faculdade. Mas agora completei todos os níveis de alemão disponíveis e isso significa que não irei estudar mais alemão. Bem, o alemão é completamente diferente da minha língua-mãe e a língua mais difícil que aprendi até agora. Por isso não acho que vá falar alemão daqui para a frente e tenho medo de vir a esquecer tudo o que aprendi. Dito isto, acho que vou 'estudar' alemão. Mais do estilo fazer alguns exercícios de vez em quando, falar um pouco e ouvir boa música.

A ler também...

8 comentários:

  1. Parecem-me objectivos muito bons, espero que os consigas cumprir a todos! :D

    ResponderEliminar
  2. Hi!
    I've been watching your blog for the last few days and I just love that you make lists like these (also I really like the 10 tips to get organized, I better start using those XD).
    Keep up the good work :D

    ResponderEliminar
  3. Hey! Thank you so much for visiting my blog! Making lists definitely does help ;)

    ResponderEliminar
  4. Gosto destes objectivos :)

    ResponderEliminar
  5. Cátia (Fashion Owns)15 de junho de 2012 às 22:57

    boa sorte com os objetivos, também estou a aprender alemão e acho a língua um bocado complexa ...

    ResponderEliminar
  6. Danke! Deutsch ist sehr schwer aber ich liebe die Sprache so ich versuche es zu lernen!

    ResponderEliminar