Cinémathèque

Cinémathèque: Intouchables

julho 23, 2012,26 Comments

A couple of days ago I finally decided to watch Intouchables, one of the most famous and successful french movies lately. 
I'm pretty sure many of you have already heard about this movie and quite a few of you might even have watched it already but I still had to share it here on the blog!
Há uns dias atrás decidi finalmente ver o filme Intouchables, um dos mais famosos e bem-sucedidos filmes franceses recentes.
Tenho a certeza que muitos de vós já ouviram falar deste filme e que alguns de vós até já o devem ter visto mas ainda assim tinha de o partilhar aqui no blog!

Photobucket

Based on self-biographic book, Intouchables tells the story of Philippe, a wealthy tetraplegic who decides to hire a caretaker. Unexpectedly, he ends up hiring Driss, a young man from the ghettos. The movie relates the story of their improbable friendship and how it becomes untouchable ('intouchable').
Baseado num livro auto-biográfico, Intouchables conta a história de Philippe, um tetraplégico rico que decide contratar alguém para tomar conta de si. Inesperadamente, acaba por contratar Driss, um jovem dos guetos. O filmes relata a história da sua amizade improvável e de como esta se torna intocável ('intouchable').


Photobucket
Photobucket
Photobucket


I'm not gonna lie, I had high expectations about this movie. It was pretty much everywhere, 'chasing' me, forcing me to watch it. Honestly, I'm glad it was right in front of my nose because this is definitely one of the best french movies I have ever seen! The plot is incredible, of course, and along with the great acting (in the dance scene, for example, there was no coreography!), it just amazes you! I had read this was classified as a drama but there's no drama here, just a very good story with really good opportunities to laugh. Do I think you should watch this movie if you haven't yet? Absolutely! I fell in love with it (even the soundtrack is fabulous!) and I can't help but saying this is one of those movies you definitely wanna have in your shelf to watch and watch again! 
Não vou mentir, eu tinha altas expectativas em relação a este filme. Estava basicamente em todo o lado, a 'perseguir-me', obrigando-me a vê-lo. Honestamente, estou feliz que estivesse mesmo em frente do meu nariz porque é definitivamente um dos melhores filmes franceses que alguma vez vi! A história é incrível, é claro, e junto com a fantástica representação (na cena da dança, por exemplo, não havia coreografia!), simplesmente deixa-te maravilhado!  Eu li que estava classificado como drama mas não há drama aqui, só uma muito boa história com muito boas oportunidades para rir. Se penso que deviam ver este filme se ainda não o fizeram? Absolutamente! Eu apaixonei-me por ele (até a banda sonora é fabulosa!) e não posso deixar de dizer que este é um daqueles filmes que definitivamente vão querer ter na vossa estante para ver uma e outra vez!


Photobucket
Photobucket

My rate: 5/5 definitely! This is an incredible movie, it has been nominated and awarded multiple times, it is already the second most successful french movie of all time, I strongly recommend it!
A minha classificação: 5/5 definitivamente! Este filme é incrível, foi nomeado e galardoado múltiplas vezes, já é o segundo mais bem sucedido filme francês de sempre, recomendo-o vivamente!




P.S. - You can now see all the french movies I've talked about here on the index of features! I also added a rate to all of them, be sure to check it out!
P.S. - Podem ver agora todos os filmes franceses de que falei aqui no índice de features! Também adicionei uma classificação a todos eles, vão espreitar!

A ler também...

26 comentários:

  1. Vi ontem o filme e adorei sinceramente! dos melhores que tenho visto
    xoxo


    http://lastime-around.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  2. Tenho mesmo de ver se o vejo!

    ResponderEliminar
  3. HEY THANKS FOR YOUR BEAUTIFUL COMMENT ABOUT MY TRENCH... I LOVE YOUR BLOG, IS GREAT! DO YOU WANT US TO FOLLOW EACH OTHER??? LET ME KNOW OK!
    KISSES
    www.petitgraphie.blogspot.com

    ResponderEliminar
  4. No la he visto pero queria verla.
    Besos

    ResponderEliminar
  5. This sounds great. I'll have to see it!

    http://midwest-muse.net

    ResponderEliminar
  6. Sounds like a good movie! I wonder if we can see it here in Australia?

    ResponderEliminar
  7. Obrigada <3
    Bem, preciso mesmo de ver esse filme, gostei do teu post <3

    www.pedraspedrinhaspedregulhos.blogspot.pt

    ResponderEliminar
  8. I want to watch this movie!!
    xx


    http://losaway.blogspot.com

    ResponderEliminar
  9. Great post! I've never seen it, but now it's definitely going on my must-see list!










    A Southern Drawl

    ResponderEliminar
  10. This film looks wonderful! How have I not seen it yet? Thanks for the recommendation.

    ResponderEliminar
  11. apocalypse_please_ar24 de julho de 2012 às 11:15

    Ando ha algum tempo a querer ver esse filme! Ainda bem que me lembras-te :)

    ResponderEliminar
  12. Dee {StringsandButtons}24 de julho de 2012 às 16:33

    Just watched the trailer. Definitely seems interesting! x

    ResponderEliminar
  13. eu também adorei! está no meu top de favoritos ;)

    ResponderEliminar
  14. tens mesmo, é fantástico! eu ando desde que o vi a cantar as músicas e a dançar ao som delas enquanto relembro cenas do filme! :)

    ResponderEliminar
  15. Thanks for the compliment about my blog! :)

    ResponderEliminar
  16. you really should watch it, it's fantastic!

    ResponderEliminar
  17. I love this movie !

    http://iasquare.blogspot.com

    ResponderEliminar
  18. it is indeed :) I'm not sure but I do believe you can ;)

    ResponderEliminar