Friday Favourites

Friday Favourites #14

julho 13, 2012,14 Comments

Photobucket
Photobucket

I have fallen in love with the beautiful owl-inspired clothes from this "Romance was born" collection featured in InStyle. I know these pieces are a love or hate deal but I can't help but finding them unique and pretty. Would I wear them? Maybe in seperate pieces. Still, I had to share this in the hope that someone else would like them just as much as I do.
Apaixonei-me pelas lindíssimas roupas inspiradas em mochos desta colecção "Romance was born" mostrada na InStyle. Sei que estas peças são uma coisa de amor ou ódio mas não posso deixar de as achas únicas e bonitas. Será que as usava? Talvez em peças separadas. Ainda assim, tinha que partilhar isto na esperança que mais alguém gostasse tanto delas como eu gosto.

Photobucket

I know I have just recently shared Nicole's artwork but she just recently finished this squared food series I've been following and launched prints! There's no way I could pass this without a second mention on the blog! Nicole is a fantastic artist and her mastery with coloured pencils when it comes to drawing food is fabulous! If you have the chance, go and buy one of her prints to adorn your kitchen (that's what I'd do!). Or buy them all, I wouldn't be able to pick just one!
Eu sei que partilhei muito recentemente o trabalho da Nicole mas ela acabou recentemente a colecção de desenhos de comida em quadrados e lançou prints! De forma alguma eu deixaria passar isto sem uma segunda menção aqui no blog! A Nicole é uma artista fantástica e a sua mestria com lápis de cor no que toca a desenhar comida é fabulosa! Se tiverem oportunidade, comprem um dos seus prints para adornar a vossa cozinha (é o que eu faria!). Ou comprem todos, eu não conseguiria escolher só um!

Photobucket


I gotta confess I have a passion for map prints! Since I was a kid, I always loved looking at maps wondering how would it be to travel around the world, how would people live here and there and which would be the cultural differences in the several countries and continents. I remember when I was at middle school and I used to spend a lot of time in the library... I can still recall the old maps on those walls and how much I loved to look at them! As an International Relations college student, I think that passion for maps became bigger and bigger in the past two years. Now I do not wonder simply about those questions as I start to know better the real situation in those countries, what's behind the map... watching maps makes me wanna travel (even if only in dreams!) all around the world. This being said, I guess it's no surprise I fell in love with this amazing bag the moment I saw it (not only it has a fabulous map print as it is a satchel, my favourite kind of bag!). I adore it!
Tenho que confessar que tenho uma paixão para padrões de mapas! Desde criança, sempre adorei olhar para mapas pensando como seria viajar por todo o mundo, como as pessoas viveriam aqui e acolá e quais seriam as diferenças culturais nos vários países e continentes. Lembro-me de quando estava no ensino básico e costumava passar muito tempo na biblioteca... ainda posso me lembrar dos mapas velhos nas paredes e do quanto eu gostava de olhar para eles! Como estudante universitária de Relações Internacionais, acho que essa paixão por mapas se tornou maior e maior nos passados dois anos. Agora não me questiono apenas sobre essas questões já que sei mais sobre a real situação desses países, do que está por trás do mapa... ver mapas faz-me querer viajar (mesmo que só em sonhos!) por todo o mundo. Dito isto, acho que não é surpresa nenhuma que eu me tenha apaixonado por esta mala fantástica no momento em que a vi (não só tem um padrão de mapa fabuloso como é uma pasta, o meu tipo de mala preferido!). Adoro-a!


Photobucket


These cookies are so precious I bet I'd never be able to eat them! I'd probably keep them on a safe place just to look at them anytime I wish! Whoever did this is incredibly skilled... and is sharing how to create this marvelous work of food art!!
Estas bolachas são tão preciosas que aposto que nunca seria capaz de as comer! Provavelmente iria guardá-las num sítio seguro apenas para olhar para elas sempre que quisesse! Quem quer que tenha feito isto é incrivelmente talentoso... e está a partilhar como criar este maravilhoso trabalho de arte com comida!!

Photobucket


This blouse is way too cute!! I love little elephants in different colours (as I always love all kinds of clothing featuring animal prints!). I am smitten about it, it's absolutely fantastic... the print, the colours, the bow! In one word: PERFECT!
Esta blusa é tão gira!! Adoro os pequenos elefantes em diferentes cores (tal como sempre adoro todo o tipo de roupa com padrões de animais!). Estou apaixonada por ela, é absolutamente fantástica... o padrão, as cores, o laço! Numa palavra: PERFEITA!

Photobucket
I have no idea how I've missed a Lomo camera (and this pretty!) but I did. Anyway, better late than never, right? Love, love, love this fisheye camera, it's amazing! It could fly right to my hands, I wouldn't mind at all, I swear!
Não sei como uma máquina fotográfica Lomo me escapou (e assim gira!) mas escapou. De qualquer forma, mais vale tarde do que nunca, certo? Adoro, adoro, adoro esta máquina fotográfica fisheye, é fantástuca! Podia voar directamente para as minhas mãos, não me importava nada, juro!

A ler também...

14 comentários:

  1. Adorei a roupa com mochos, a mala com o padrão do mapa e as bolachas! Que adoráveis :D

    ResponderEliminar
  2. I love that collection! The map bag is also amazing. I have a thing for old maps too, they inspire so many stories in my mind and make me want to go explore.

    ResponderEliminar
  3. These clothes are very interesting. I like it :)
    http://anna-and-klaudia.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  4. Obrigada :) Sim, vale a pena!
    Ai que bolachas lindas e apetitosas. Adoro a blusinha, já para nem falar da lomo *-*
    http://dreamsincandyland.blogspot.com

    ResponderEliminar
  5. É mesmo uma sensação fantástica, das melhores que se pode ter!! Oh tambem gostava imenso de fazer um intercâmbio. Oh obrigada :)
    Adoro essa máquina...também adorava ter uma! http://day-dreameer.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  6. Those owls are too cute to handle!


    Xoxo Sarahtheantiquepearl.blogspot.com

    ResponderEliminar
  7. Lovely post! That map print satchel is so cute, perfect for travelling, and the Paris cookies really reminded me of my recent trip there. Thankyou for your comment :) xox

    http://myobsessiondujour.blogspot.co.uk/

    ResponderEliminar
  8. well, that makes it two of us! I LOVE maps :)

    ResponderEliminar
  9. eu adorei o intercâmbio! já foi em 2009 (oh Deus, estou a ficar velha!) mas ainda hoje tenho óptimas recordações :)

    ResponderEliminar
  10. you have been to Paris recently? lucky you! :)

    ResponderEliminar