Fashion

What I Wore: Strawberries

julho 03, 2012,82 Comments

Photobucket

Dress Vestido: c/o Oasap
Cardigan Casaco: Lanidor
Ring Anel: c/o The Purple Shmurple Shoppe
Headband BandeleteBorboletas na Barriga
Belt Cinto: Shana (from this dress deste vestido)

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
I got this amazing chiffon dress from Oasap and I wanted to take some photos before but only now I had the chance to do it, still on time! I specially like its pastel pink colour and the lace collar! In case you haven't noticed, it was a bit windy today when I took these photos in the morning but it came up as a good thing as you can see how beautifully this dress 'floats' in the air, I love it! It's the perfect Summer dress and it comes up in three different colours (I had such a hard time choosing one!) so I truly recommend you to take a peak at it!
Eu recebi este vestido fantástico da Oasap e queria ter tirado fotos antes mas só agora tive oportunidade para o fazer, ainda vou a tempo! Gosto especialmente da sua cor rosa pastel e da gola em renda! Para o caso de não terem reparado, estava um bocado ventoso hoje quando tirei estas fotos de manhã mas acabou por ser uma coisa boa já que podem ver quão graciosamente este vestido 'flutua' no ar, adoro! É o vestido perfeito de Verão e vem em três cores diferentes (eu tive dificuldade em escolher uma!) por isso verdadeiramente recomendo que dêem uma espreitadela!

On a side note, it's incredible how it has been almost a year since I posted this post about how I felt about dresses. Let me just explain... first of all, I didn't like dresses at all. I don't have skinny legs and, most important, I am really pale on my legs. It feels great that I have overcome it a little bit and that I'm starting to create a little collection of dresses. As you may see on the pictures above, I am wearing a pair of sheer tights just to give the impression my legs are more taned than they actually are but I'm quite surprised with the length of this dress, I guess a year ago I'd only wear very long dresses, those photos back then were my first trial at wearing a shorter dress. I think it's great we all love ourselves as we are and decide to overcome our flaws and what we like the least about ourselves. Yes, I'm really pale and I'm not skinny at all but who says that I can't be beautiful my own way? If you're not confident about yourself at 100%, you should read what Rachele has been writing about it! That girl loves her size and isn't afraid to show how confident she is about her own body! By the way, I am a US 8, UK 10, EU 38! What about you? Have you overcome any of your complexes? What size are you and how do you feel about your body? No negativity, highlight what's most beautiful about you!
Num aparte, é incrível como já passou quase um ano desde que publiquei este post sobre como me sinto em relação a vestidos. Deixem-me apenas explicar... em primeiro lugar, eu não gostava de vestidos de todo. Eu não tenho pernas magrinhas e, mais importante, sou muito branca nas minhas pernas. É fantástico ultrapassar isso um pouco e começar a criar uma pequena colecção de vestidos. Como podem ver nas fotos acima, estou a usar um par de collants transparentes apenas para dar a impressão de que as minhas pernas são mais bronzeadas do que na realidade mas estou surpreendida com o comprimento deste vestido, acho que há um ano atrás eu só iria usar vestidos compridos, aquelas fotos foram a minha primeira tentativa a usar vestidos mais curtos. Acho que é óptimo que todos nós gostemos de nós mesmos como somos e decidamos  ultrapassar os nossos defeitos e aquilo que gostamos menos em nós.
Sim, sou muito pálida e não sou magra mas quem diz que não posso ser bonita à minha maneira? Se não estiverem 100% confiantes sobre vós mesmos, deviam ver o que a Rachele tem andado a escrever sobre isso! Esta rapariga adora o seu tamanho e não tem medo de mostrar o quão confiante é com o seu próprio corpo! Já agora, eu sou um tamanho US 8, UK 10, EU 38! E vocês? Ultrapassaram alguns dos vossos complexos? Qual o vosso tamanho e como se sentem quanto ao vosso corpo? Nada de negativismo, realcem o que há de mais bonito em vocês!

As usual, if you like this outfit, don't forget to hype it on Lookbook and vote for it on Chictopia, I'd be super thankful if you did! :)
Como já é hábito, se gostarem deste outfit, não se esqueçam de carregar 'hype' no Lookbook e de votar nele no Chictopia, eu ficaria super agradecida se o fizessem! :)

A ler também...

82 comentários:

  1. Adorei o vestido e o colar, são tão queridos! :D

    ResponderEliminar
  2. Esse vestido é muito lindo! :)
    Também tenho as pernas brancas como papel, mas não me importo mais e só uso meiacalça quando está frio! :P
    Bjs.

    ResponderEliminar
  3. Great outfit! it really suits you. and I think the pastel colors suite verry well for pale people, so no worries!

    ResponderEliminar
  4. I think a size 10 is pretty skinny! I have posted something similar today at
    http://whatpeggysaid.blogspot.co.uk as I have recently lost weight and now feel a lot happier. I am a curvy girl, about a size UK 14. I have big hips, but quite a small waist. We get what we're given, there isn't a lot of point complaining about it, there are far more important things! xxx

    ResponderEliminar
  5. Aww, tão adorável que estás! Ainda bem que ultrapassaste os teus complexos com o uso de vestidos porque ficam-te muito bem! :) Eu sou incrivelmente desconfortável com o meu corpo mas tento sempre abstrair-me disso ^^


    http://greengrassblackclouds.blogspot.com

    ResponderEliminar
  6. Adorei o teu colar dos moranguinhos, é lindo! :) Sabes, eu também sou muito branca (mesmo muito!) e ainda assim adoro usar saias e vestidos. Houve uma altura em que usava leggings para tapar as pernas, mas já me deixei disso! Agora sou Branca de Neve assumida ;) Quando era mais nova o meu problema era ser magra de mais, não que eu não comesse, simplesmente não engordava... Mas felizmente sempre aprendi a sentir-me bem comigo mesma, a auto-estima é muito importante. :))

    ResponderEliminar
  7. Thank you for the comment on my blog, because it enabled me to visit YOURS! Great topic today, and I think you look stunning in the flowing dress, and as an avid dress wearer myself, I'm glad you've banished body issues and jumped on the dress board;) I am pale as well (like never ever tan pale) and that used to be a sore spot for me too, people teased me a lot for it. One day I realized my pale skin, with no-blush-needed-flushed cheeks gave me porcelin doll appeal, that my Nana is hardly wrinkly at 80 years old, and that this is how I came. Now I love it!

    ResponderEliminar
  8. Thanks for the comment on my blog, because it helped me find YOURS:) Beautiful art work and I loved what you had to say about cherishing your body (and your skin...believe me, I am PALE) I can't wait to read more! I had a hard time leaving a comment on the posts themselves, so I am dropping one here and hoping you see it;)


    http://rlcraboda.blogspot.com

    ResponderEliminar
  9. Cute look! I really like your dress!


    xx
    Giovanna
    www.oliveandanarrow.com

    ResponderEliminar
  10. Esther, you look adorable in this dress! I'm so glad you're adding more dresses to your wardrobe. I love what you say here about accepting your flaws and finding the beauty in yourself. Even at my age I need to be reminded of this!

    Keep wearing those dresses!
    xo
    cortnie

    ResponderEliminar
  11. Love the necklace! :)

    ResponderEliminar
  12. The dress is absolutely stunning on you! Great color!

    ResponderEliminar
  13. You look so pretty! The dress is so fairylike and the strawberry accents make it even more so!

    ResponderEliminar
  14. Your dress its so beautiful and your necklace great!

    ResponderEliminar
  15. Awww que fofinha! :) Adorei tudo! Mas o colar está brilhante!

    ResponderEliminar
  16. nice strawberries! xx

    ResponderEliminar
  17. i can't believe you ever went through a period of not liking dresses - they look amazing on you :)

    beautiful outfit!



    latrDAYS

    - katie


    p.s. yes, i loved visiting portugal so much! it completely exceeded my expectations in everyway. the country was beautiful, the people were so nice and friendly, and the night life was so fun! i can't wait to go back :)

    ResponderEliminar
  18. Que amorosa! estou a seguir**
    Theblackeffect.blogspot.pt

    ResponderEliminar
  19. é mesmo! :) oh eu sou meio complexada porque sou mesmo muito branquinha, as minhas pernas então parecem transparentes haha

    ResponderEliminar
  20. aww thanks! I had no idea pastels looked good on pale people but I guess now I know it I'll start wearing pastels even more often ;)

    ResponderEliminar
  21. I wear a smaller size on top and a bigger one on bottoms (for pants mostly). I have large legs and hips haha Of course we all want to look the best as possible but I think at a certain point I got satisfied with what I have been given. I may still change a bit but I know I'll never be skinny neither will I be tanned so I guess it's important to accept ourselves the way we are and find what's most beautiful in ourselves :)

    ResponderEliminar
  22. oh obrigada, Marisa! :) não vejo porque devas estar desconfortável, és lindíssima,rapariga! ;)

    ResponderEliminar
  23. o colar foi a minha irmã que me fez já há um bom par de anos e por muito que o meu estilo mude não deixo de o achar lindo :)
    eu ainda não aceitei completamente o ser tão branca... adoro usar vestidos e saias agora mas acabo por usar quase sempre collants porque depois acabo sempre por me comparar com outras pessoas e reparo o quão branca sou (as minhas pernas são mais para o translúcidas). ainda assim, acho que já cheguei longe em me aceitar como sou, acho que há um ano atrás não me imaginaria a usar o que uso por isso acho que já fico contente :)

    ResponderEliminar
  24. Aww thanks! I'm glad as well I decided to start wearing dresses, I love dresses and I'm starting to grow a collection haha
    I guess you got a point there! I'm really pale and I protect myself A LOT from the sun so I probably will never have skin problems like people who, for example, spend entire days on the beach without protecting themselves... I just wish I'd tan a bit every now and then but, nope, I never got tanned! haha

    ResponderEliminar
  25. oh thank you so much, lady! :) I think it's important we overcome our flaws (and our fears - such as wearing dresses!), there's nothing better than feeling good with ourselves! :)

    ResponderEliminar
  26. thank you! I love how it flows, it's amazing!

    ResponderEliminar
  27. oh obrigada! o colar foi a minha irmã que fez já há um par de anos ;)

    ResponderEliminar
  28. Esse vestido é lindo, super feminino :)

    ResponderEliminar
  29. oh thank you so much, Katie! you're too kind! :)
    I'm glad you did enjoy Portugal! Did you get to visit Lisbon? I'm a bit biased because I currently study there but I love it so if you haven't visited it yet, I'd totally recommend you to! :)

    ResponderEliminar
  30. Estás muito bonita. O jardim do papá deu um bom pano de fundo :)
    Mana Nini

    ResponderEliminar
  31. adoro :D
    http://aprender-a-sonhar.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  32. oh so cute, the strawberry add bold statement for the look, I voted in chictopia. I have petit size and almost no breasts, most of the timeI have to find clothes in kids dept or teenager. Are we all beautiful...:) xo, Nataya

    ResponderEliminar
  33. I think the same thing ! :)

    ResponderEliminar
  34. Thank you for your lovely comment. I love your outfit! It's so adorable and your accessories give it just the right pop of color! I love your drawings. You're amazing! I used to draw alot when I was younger and have just started back up again and hope to have something for my blog header soon! I'm now following you!


    Hugs,
    Sylvia


    sylvialovespink.com

    ResponderEliminar
  35. You're right, have a "Wreck this journal" is fun, and also see what other people do on their journal. You have one?
    I read on your profile that you're studing international relationship... me too! So, I though to ask you a favour. Can you read this --> http://toomuchlightburnsthenegative.blogspot.it/2012/05/generation-1992.html ? And maybe help me, if you'd like? Anyway, thank you!! And your blog is really cute ^^ (forget the complexes, you look great!)

    ResponderEliminar
  36. thank you so much :)
    I indeed love to draw, I think it's an hobby I'll never let go of... you should get back to drawing ;) thanks for following!

    ResponderEliminar
  37. No, I don't have a 'wreck this journal' but I have seen the process of a few people who do so I find it very interesting :)
    I'll take a peak at your blog post! ;)
    thank you! xx

    ResponderEliminar
  38. You look great! and this strawberries looks yummy

    ResponderEliminar
  39. so cute! i'm your follower, please follow me back at
    http://www.armocromia.com/

    ResponderEliminar
  40. very sweet!


    http://underthefluorescents.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  41. Such an adorable outfit! I love that strawberry necklace, it adds such a fun, summery feel to that pretty dress. Then the green belt definitely completed the strawberry theme!
    Love your style and blog so much. Count me as your newest follower!

    Trendy Teal

    ResponderEliminar
  42. aww thank you so much, you're too kind! I'm glad you're enjoying my blog, thanks for following! ;)

    ResponderEliminar
  43. Thanks for your lovely comment on my blog! I adore this outfit; the strawberries are just so cute!


    xoxo,
    Laura
    http://lauraisthriftingthroughlife.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  44. You look totally adorable! The strawberry necklace is so cute, and your headband. Thanks for participating!

    ResponderEliminar
  45. thank you so much, Rachele! you're inspiring! :)

    ResponderEliminar
  46. Loving that strawberry necklace, it's so adorable. And so is your dress!
    Thanks for your lovely comment, it means a lot! :)


    xx
    http://gita-oddsandends.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  47. Diana of Unusuallylovely.com5 de julho de 2012 às 14:20

    I am very much in love with that strawberry necklace! So cute!

    ResponderEliminar
  48. thank you so much, glad you like it! :)

    ResponderEliminar
  49. I think you look fantastic in this dress, and should definitely wear more of them. I don't have skinny legs, and I'm very pale, but I feel so feminine in dresses. I agree, usually we are the only one's who see our flaws, and other people don't even notice them. You look beautiful, and I really love that necklace too!


    <3 Jennywww.crazystylelove.com

    ResponderEliminar
  50. The dress is so cute and I love the little strawberries! Also, thank you so much for the lovely comment on my blog :)
    -P.
    Bowtie Diary

    ResponderEliminar
  51. Awwww love that strawberry necklace! Those drawings are cool too! Thanks for the lovely comments on my blog!


    Nico and Bri
    www.lovecharliej.blogspot.com

    ResponderEliminar
  52. I regard strawberries as, basically, the perfect accessory. Especially with pink! You've paired them so well with that dress :)
    Gosh damn, I need to get myself some!

    ResponderEliminar
  53. oh thank you! I definitely feel more feminine when I wear dresses, it's so "girly" :)

    ResponderEliminar
  54. I love strawberries! My sister made me this necklace a couple of years ago (she actually made those strawberries from polymer clay!) and I can't help but still loving it so much! thanks, Annika! :)

    ResponderEliminar
  55. your style is so pretty dear! you suit the dress so well :)

    ResponderEliminar
  56. Hattitude
    Style Blog

    love this necklace! sooooo cute! thanks for the comment on my blog :)


    talk soon wild child
    -Hattie






    Hattitude
    Style Blog

    ResponderEliminar
  57. JesTheMilitantBaker7 de julho de 2012 às 08:39

    you ARE A BABE. glad I found you:)

    ResponderEliminar
  58. oh thank you so much for the compliment!! :)

    ResponderEliminar
  59. oh me? A babe? I guess that doesn't describe me but thanks! haha

    ResponderEliminar
  60. Fantastic look! Love the colors! :)


    Nice blog btw! ;)


    A.
    Marc Jacobs GIVEAWAY

    ResponderEliminar
  61. fashionablecollections11 de julho de 2012 às 00:38

    That necklace and your dress are fabulous. Did you that sketch that is in the left hand corner of your blog? So talented, it's a great portrait.


    Collections

    ResponderEliminar