Fashion

Chasing the sun

dezembro 08, 2012,10 Comments

Photobucket







♫ ♪ Chasing the sun - The Wanted


PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

We've only just begun
Hypnotised by drums
Until forever comes
You'll find us chasing the sun

   
This past Saturday I decided to take a little break from studying and writing papers and went to a Christmas market in Lisbon, at Campo Pequeno. The market was quite interesting and I kept wishing I had the courage to take some photos because there were amazing things I'd love to share with you but I'm can't avoid being shy.
No Sábado passado decidi fazer uma pausa no estudo e em fazer trabalhos e fui a um Mercado de Natal no Campo Pequeno. O mercado era interessante e eu não deixava de pensar que gostava de ter coragem para tirar algumas fotos porque havia coisas fantásticas que gostava de partilhar convosco mas não consigo deixar de ser tímida.
Photobucket
Dress Vestido: c/o Obambi (available here disponível aqui) | Sweater Camisola: Bershka | Coat Casaco: Primark | Tights Collants: Primark | Bag Mala: Zara | Brooch Pregadeira: Vintage | Shoes Sapatos: Silvia Kelvin

As it was extremely cold that day, I went for my usual strategy of layering clothes until it's practically impossible to add anything else. You might not believe me from the photos but I had a lot of clothes underneath (that are not visible) to keep me warm. 
Of course, cold weather doesn't mean you can't be cute so I transformed a Summer dress into something appropriate for cold days by layering a cozy sweater over it. I mean, this dress has such a lovely print and collar, there's no way I'm gonna keep it hiding on my closet just because it isn't warm. Add a belt and a brooch (don't you just love that butterfly?) to keep your sweater in place and ta-da, you're ready to go out and face the wind!
Como estava extremamente frio nesse dia, fui na minha estratégia habitual de usar roupa em camadas até ser praticamente impossível acrescentar mais alguma coisa. Talvez não acreditem em mim pelas fotos mas eu tinha muita roupa por baixo (que não é visível) para me manter quente.
É claro, o frio não significa que não se possa estar gira por isso transformei um vestido de Verão em algo apropriado para usar em dias frios ao colocar uma camisola quentinha por cima. Quer dizer, este vestido tem um padrão e uma gola tão giros, é que nem pensar que eu ia deixar escondido no meu armário simplesmente por não estar calor. Adiciona-se um cinto e uma pregadeira (não gostam da borboleta?) para manter a camisola no sítio e ta-da, estamos prontas a sair e enfrentar o vento!



Photobucket
Photobucket

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

A ler também...

10 comentários:

  1. Just perfect! You bring a little sunshine into the gloomy weather with your colorful outfit :-)

    ResponderEliminar
  2. estavas muito gira com um conjunto que parece bem alegre :)

    ResponderEliminar
  3. Love the little daises on your skirt. That yellow is so bright. So rad.

    ResponderEliminar
  4. Adorei o teu outfit querida, muito bonito! :)

    ResponderEliminar
  5. oh thank you so much, you're too kind :)

    ResponderEliminar
  6. It's actually a dress that I layered but I definitely agree on you on the daisies! :) Thank you!

    ResponderEliminar