Fashion

I got soul but I'm not a soldier

março 10, 2013,28 Comments



♫ ♪ All these things that I've done - The Killers

 photo 2-2.jpg
 photo 3-2.jpg

 photo 6-1.jpg
Cape Capa: c/o Romwe (available here disponível aqui) | Shirt Camisola: Lanidor | Dress Vestido: c/o thecolorIS (available here disponível aqui) | Bag Mala: c/o Pinkoholic | Brown Bracelet Pulseira Castanha: Parfois | White Bracelet Pulseira Branca: c/o Shop SwearGloves Luvas: Vintage | Earrings Brincos: Parfois | Shoes Sapatos: Foreva
Photobucket
Is there any piece of clothing you have had on your wishlist for a very long time? I know I had and one of those is a cape. I simply just wanted a cape (preferably beige!) and the moment I saw this one from Romwe, I knew it had to be mine! I have ordered it a long time ago but, unfortunately, the first cape that Romwe sent me never arrived here (I am inclined to strongly believe it was actually a problem created by portuguese mail!). Gladly, Romwe has an incredible customer service! Seriously, I contacted them and got an immediate response and quickly they gave me a full refund! I already had terrible experiences with online shopping but I have to say Romwe is a fabulous shop so, if you feel like buying something from their shop, believe me, they will actually treat you like a valuable customer and do the best to please you! Of course, with a refund and such a great service, I immediatly made another order for this cape! When it arrived, I knew I had made the right choice, this cape is gorgeous! It is incredibly well done and both the inner (yes, it because it has a gorgeous dark brown lining) and outer fabrics are so soft! I absolutely love it!
Another staple I love on this outfit is my bag! It was a Christmas gift from Pinkoholic (thank you so much!) and I am so in love with it! It's a sort of furry bag (I just feel like passing my hand over it all the time!) and there is something quite incredible about it: you can wear it three different ways! Yes, you can wear it as a clutch, with a strap around your wrist or with a shoulder strap! Perfect, right?
Há alguma peça de roupa que vocês tenham na vossa wishlist há imenso tempo? Eu sei que tinha e uma dessas peças era uma capa. Eu simplesmente queria uma capa (preferencialmente bege!) e no momento em que vi esta da Romwe, soube que tinha de ser minha! Eu encomendei-a há já algum tempo mas, infelizmente, a primeira capa que a Romwe me enviou nunca cá chegou (eu estou inclinada para acreditar piamente que foi na verdade um problema criado pelos correios portugueses!). Felizmente, a Romwe tem um serviço ao cliente incrível! A sério, eu contactei-os e recebi uma resposta imediata e rapidamente me deram um reembolso total! Eu já tive péssimas experiências com compras online mas tenho que dizer que a Romwe é uma loja fabulosa por isso, se pensarem em encomendar algo da loja deles, acreditem em mim, vão verdadeiramente tratar-vos como um cliente valioso e fazer o seu melhor para vos agradar! É claro, com um reembolso e um serviço tão bom, fiz imediatamente outra encomenda desta capa! Quando chegou, soube que tinha feito a escolha certa, a capa é fantástica! Está muito bem feita e tanto os tecidos interior (sim, porque tem um forro castanho escuro lindo) como o exterior são tão suaves! Adoro-a!
Outra peça que adoro neste outfit é a minha mala! Foi uma prenda de Natal da Pinkoholic (muito obrigada!) e estou tão apaixonada por ela! É uma mala de pêlo (só quero passar a minha mão nela uma e outra vez!) e há algo de muito incrível nela: podem usá-la de três formas diferentes! Sim, podem usá-la como uma clutch, com uma alça à volta do pulso ou com uma alça para ombro! Perfeita, certo?

 photo 7-1.jpg
 photo 11-1.jpg
 photo 9-1.jpg
 photo 20.jpg

What I am about to say will sound a bit narcissist but let me warn you in advance this ain't the case. This being said, I'll have to confess that the day I wore this outfit I felt beautiful. This could be me bragging if it wasn't such a special feeling to me... Truth is, I've always had self-esteem issues. Every since I remember, I have always been a very shy girl who doesn't believe that much in herself. I remember being a teenager and feeling that everyone was prettier than me, looking at magazines and wishing I would be as skinny and beautiful as the models I saw, thinking that I didn't have a boyfriend because I wasn't pretty enough (when most likely it was just because I am akwardly shy!). Nowadays, I still have days in which I look in the mirror and don't like what I see but I personally think I have made a huge progress when it comes to self-confidence. Of course I am still not able to say I have overcome these issues but I think I'll slowly get there. I definitely never feel like opening myself that much here on the blog but I have to say it has been one of the reasons why I have started accepting myself more and more. Not only did I get a more accurate image of myself but I also have to thank all of you who have left me the kindest comments since I have started blogging! Believe me, your words are very special to me and help this shy girl feel more beautiful one day at a time!
O que vou dizer vai soar um pouco narcisita mas deixei-me avisar-vos desde já que não é o caso. Dito isto, tenho que confessar que no dia em que usei este outfit me senti bonita. Isto até podia ser eu a gabar-me se não fosse um sentimento tão especial para mim... A verdade é que sempre tive problemas de auto-estima. Desde que me lembro, sempre fui uma rapariga muito tímida que não acredita muito em si mesma. Lembro-me de ser adolescente e sentir que todas as pessoas eram mais bonitas que eu, de olhar para revistas e desejar ser tão magra e bonita como as modelos que via, de pensar que não tinha namorado porque não era bonita o suficiente (quando muito provavelmente era simplesmente por ser estranhamente tímida!). Hoje em dia, ainda tenho dias em que olho ao espelho e não gosto do que vejo mas pessoalmente acho que fiz um enorme progresso que no toca a auto-estima. É claro que ainda não posso dizer que tenha ultrapassado esses problemas mas penso que devagar lá chegarei. Nunca me sinto com vontade de me abrir assim tanto aqui no blog mas tenho que dizer que é uma das razões pelas quais me comecei a aceitar mais e mais. Não só fiquei com uma imagem mais realista de mim mesma como também tenho que agradecer a todos os que me deixam os comentários mais simpáticos desde que comecei o blog! Acreditem em mim, as vossas palavras são muito especiais para mim e ajudam esta rapariga tímida a sentir-se mais bonita um dia de cada vez!




 photo 14-1.jpg
 photo 17.jpg
 photo 8-1.jpg
 photo 15-1.jpg





A ler também...

28 comentários:

  1. Este outfit é realmente bonito, adoro a capa e a mala :)

    ResponderEliminar
  2. I don't think its narcissistic at all to say you feel beautiful in something - you should feel that way, because you definitely look it! We all struggle with these self-esteem issues (trust me, they plague me too), but I think if we can find peace with our natural build, try to stay healthy, and dress confidently, we can overcome it :)
    So happy you got a refund and were able to get the cape you wanted! This one is very lovely, especially what you paired it with <3
    Love that pretty skirt and your overall outfit!

    Trendy Teal

    ResponderEliminar
  3. Adorei adorei adorei este outfit!! tudo nele é perfeito *.* eu sou uma sucker por capas! E adoro a forma como conjugaste a tua. Eu tenho uma, camel, que mandei fazer, infelizmente não ficou exactamente como eu queria :( também gostava muito de ter uma vermelha, cliché eu sei, mas são tão lindas.
    E percebo o que dizes em relação ao blog mudar a imagem que tens de ti. Comigo foi o mesmo, começamos a ver-nos de outra maneira e acreditar mais em nós. E isso é mesmo bom :)

    ResponderEliminar
  4. so lovely! in love with your cape ♥♥ http://pinktearydream.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  5. I love it when you get amazing customer service! and there is no need to feel bad about saying you felt amazing in an outfit because you look gorgeous here! I was the same as you but blogging has definitely helped my self confidence!

    when you have a moment let me know your thoughts about my new blog post!

    http://mrmrswalsh.blogspot.co.nz

    ResponderEliminar
  6. You look stunning. Your cape is so rad and you look very old school, vintage.

    ResponderEliminar
  7. Estás tão linda! Adorei o look, super fofinha!!! omg <3

    http://chocopink89.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  8. Hey, you're allowed to feel beautiful and tell it to the world! ;)

    That cape looks amazing. I wish I had unlimited funds to shop on Romwe.

    ResponderEliminar
  9. Your coat looks great! I love the colour!

    ResponderEliminar
  10. Nice bag! :)

    http://prettylittlefashionistaa.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  11. Yes, I suppose it's somethign we have to fight against but hopefully I'll keep growing my self-esteem ;)
    Thank you, dear!

    ResponderEliminar
  12. aww obrigada! esta é a minha primeira capa mas é claro que agora já quero mais umas quantas ;)
    sim, sem dúvida que ter um blog ajuda imenso a ter uma melhor imagem de nós mesmos ;)

    ResponderEliminar
  13. they have INCREDIBLE customer service, I was blown away! :) thank you so much, dear!

    ResponderEliminar
  14. thanks! the bag is amazing, believe me!!

    ResponderEliminar