Fashion

Die Sonne geht auf

abril 04, 2013,13 Comments



Dress(worn as a top)Vestido (usado como top): Primark | Blazer: Shop One | Skirt Saia: c/o Ahaishopping (available here disponível aqui) | Bag Malac/o Kristine's Collection (available here disponível aqui) | Hat Chapéuc/o THBoxes (available here disponível aqui) | Tights Collants: Primark | Shoes SapatosArian
Photobucket
If you're reading this post, let me introduce you to my one and only hat. Truth is, I always secretly wanted an hat (more specificly a bowler hat) but I've never been good with wearing hats. I have a big head (I like to think it is because I have a big brain inside haha) so every single time I try to wear an hat I end up feeling like it wasn't made for me. Still, I decided to give it a shot when I saw these bowler hats! I decided to go for a black one (you know, to start safely) but I am thinking I should probably start a collection... I am enjoying hats again now!
What are your feelings on hats? Have you always been an hat lover or have mixed feelings like me?
Se estão a ler este post, deixem-me apresentar-vos ao meu único chapéu. A verdade é que eu secretamente sempre quis um chapéu (mais especificamente um chapéu-coco) mas nunca fui muito boa em usar chapéus. Tenho uma cabeça grande (gosto de pensar que é por ter um cérebro grande lá dentro haha) por isso de cada vez que tento usar um chapéu acabo por pensar que não foi feito para mim. Ainda assim, decidi dar-lhes uma oportunidade quando vi estes chapéus-coco! Decidi escolher um preto (sabem, para começar em segurança) mas estou a pensar que devia provavelmente começar uma colecção... estou a gostar de chapéus de novo!
O que é que vocês acham de chapéus? Sempre gostaram de chapéus ou têm sentimentos  mistos como eu?


I took these photos on Easter when I went home. It was a very rare occasion when I was able to take photos because, I don't know how it is where you live, but here in Portugal Spring is very late. It has been raining non stop (and if there is something that I deeply hate, that's rain!) which makes it impossible to take outfit photos. This day, however, it was very sunny (hence the title of this post "The sun comes up", part of a song from one of my favourite bands of all time, Panik, go check them!). 
In result, my eyes look quite bright in the photos and...my freckles showed up! If you have been reading this blog for a while and wonder why you never noticed I have freckles, don't worry, it's because I cover them with foundation (I know, shame on me!). Still, this day it was really bright so when I was browsing through my pictures I saw not even foundation was able to cover them... gladly, you only get to see smaller resolution photos but hey, look at that last picture... hello, freckles! (oh and am I the only one who's so nerdy that always says 'freckles' and thinks of Lost?).
Tirei estas fotos na Páscoa quando fui a casa. Foi numa rara ocasião em que consegui tirar fotos porque, não sei como está onde vocês vivem, mas aqui em Portugal a Primavera está bem atrasada. Tem estado a chover sem parar (e se há algo que eu odeio profundamente, é chuva!), o que faz com que seja impossível tirar fotos a outfits. Neste dia, contudo, estava sol (daí o título do post "O sol levanta-se", parte de uma música de uma das minhas bandas preferidas de sempre, os Panik, vão espreitar!).
Em resultado, os meus olhos ficaram claros nas fotos e... as minhas sardas apareceram! Se já lêem este blog há algum tempo e se estão a perguntar por que é que nunca repararam que eu tenho sardas, não se preocupem, é porque eu as cubro com base (eu sei, que vergonha!). Ainda assim, neste dia estava tão claro que quando estava a ver as fotos reparei que nem a base conseguiu cubri-las... felizmente, só vêm fotos em pequena resolução mas hei, vejam a última foto... olá sardas! (oh e serei a única nerd que diz 'freckles' e pensa em Lost?).


A ler também...

13 comentários:

  1. Adorei as fotos, tão linda <3 Fiquei in love por esses sapatos.
    Beijinhos

    ResponderEliminar
  2. Este outfit é tão bonito, adoro! *-* É, sem dúvida, um dos meus preferidos entre os que já aqui postaste :)

    ResponderEliminar
  3. Your hat is great. This outfit looks really 90s. Love it.

    ResponderEliminar
  4. so pretty! i really love this look ♥♥

    http://pinktearydream.blogspot.com

    ResponderEliminar
  5. These photos of you and your hat are just so adorable! Love how happy you look.
    Haha, and I know, I have that same problem with so many hats. Which is why I usually just wear beanies - they stretch to fit my big head ;)


    Enter my StyleGodis jewelry giveaway here!

    Trendy Teal

    ResponderEliminar
  6. Such a pretty outfit! I love bowler hats, i wish they suited me

    ResponderEliminar
  7. aww thank you! I guess I'm giving them a second opportunity, you should too! ;)

    ResponderEliminar
  8. show your legs gurl. enough with the tights. and a messy high bun would be awesome. modern but still boho.

    ResponderEliminar