Beleza

Review: PB Cosmetics Volume Intense Mascara

abril 10, 2013,2 Comments

 photo 1-13.jpg

What is it? O que é?
PB Cosmetics Volume Intense Mascara is a mascara designed with a brush which allows optimal intensity and volume of eyelashes. This mask was designed to provide an ultra creamy texture, to be flexible and lightweight, so that your look may gain volume and impact, for eyelashes until six times thicker and perfectly separated.
A máscara volume intenso da PB Cosmetics é uma máscara concebida com uma escova que permite optimizar a intensidade e o volume das pestanas. Esta máscara foi concebida para oferecer uma textura ultra cremosa, flexível e leve, para que o olhar ganhe impacto e volume, com pestanas até seis vezes mais espessas e perfeitamente separadas. 

 photo 2-12.jpg
 photo 3-12.jpg

Quantity/Price Quantidade/Preço
It is no secret that PB Cosmetics is well known for its low prices and this mascara is no exception! A package of 9ml costs 5€, which is, in my opinion, a very reasonable price for those to which we are used to regarding mascaras for sale in the market.
Não é segredo nenhum que a PB Cosmetics é conhecida pelos seus baixos preços e esta máscara não é excepção! Uma embalagem de 9ml custa 5€, o que é, na minha opinião, um preço bem razoável para aqueles a que estamos habituados no que respeita às máscaras à venda no mercado.


 photo 4-10.jpg

Opinion Opinião
I have to confess my first impulse when trying this mascara was the colour. I got PB Cosmetics Volume Intense Mascara in Brown and, although I have tried mascaras in the past in several different colours, I had never tried a brown one. Having brown eyes, I have to say I was really excited to try this one out.
Looking at the mascara itself, you can see some hints of brown but I am rather disappointed to confess I didn't find it so brownish as I'd wish. I have used this mascara over and over and everyone keeps saying it's black. I am not sure whether it is from the fact that my eyelashes are actually brown but I didn't see a pop of colour as I expected at first (perhaps this colour works better on blondes?). Regarding the colour, I'd say it's more of a dark chocolate tending to black. If you're buying this mascara in brown just for the colour, I'd advice you not to have high expectations.
However, if you're picking this mascara because of its promises of intense volume, that's another story! The main reason why I didn't just try this mascara and put it aside was the amazing effect it creates on my eyelashes! I definitely did notice a huge improvement on this mascara comparing to the one I previously used. I love how big my eyelashes look with this mascara, not to mention it gives a huge impact to your eyes! 
Although I was a bit disappointed on the colour (I am tempted to try other ones!), I truly recommend this mascara because it really gives your eyelashes intense volume! 
Tenho que confessar que o meu primeiro impulso ao experimentar esta máscara foi a cor. Tenho a Máscara Volume Intenso da PB Cosmetics em Castanho e, apesar de já ter experimentado máscaras em diferentes cores no passado, nunca tinha experimentado uma castanha. Tendo olhos castanhos, tenho a dizer que estava entusiasmada por a experimentar.
Olhando para a máscara em si, dá para notar uns tons de castanho mas estou meio desapontada em confessar que não a achei tão castanha quanto gostava que fosse. Já usei esta máscara imensas vezes e toda a gente continua a dizer que é preta. Não sei se é do facto de as minhas pestanas serem castanhas mas não vi o toque de cor que esperava a princípio (talvez esta cor funcione melhor em louras?). No que respeita à cor, eu diria que é mais um chocolate negro a tender para o preto. Se estão a pensar comprar esta máscara em castanho só pela cor, aconselhava-vos a não ter expectativas muito altas.
Contudo, se estiverem a escolher esta máscara pelas suas promessas de volume intenso, já é outra história! A razão principal pela qual não experimentei esta máscara e simplesmente a pus de lado foi o fantástico efeito que cria nas minhas pestanas! Definitivamente notei uma melhoria muito grande nesta máscara em comparação à que usava antes. Adoro como as minhas pestanas parecem longas com esta máscara, sem mencionar que dá um grande impacto aos olhos!
Apesar de ter ficado um pouco desapontada com a cor (estou tentada a experimentar outras!), recomendo vivamente esta máscara porque confere mesmo às pestanas um volume intenso!

 photo page.jpg

Pros Prós
- I was blown away with the beautiful volume effect this mascara created on my eyelashes! If you want long, curly, pretty eyelashes, this may be for you! I also loved the impact it gave to my eyes!
- Fiquei muito impressionado com o efeito fantástico de volume que esta máscara criou nas minhas pestanas! Se querem pestanas longas, curvilíneas e bonitas, esta máscara é para vocês! Também adorei o impacto que deu aos meus olhos!


Cons Contras
- I was a tiny bit disappointed on the colour. I have picked this mascara in brown hoping to see a pop of colour but that didn't happen! It look slightly more as a dark chocolate tone than a simple brown. I do think this colour may work better on blondes than it did on me!
- Fiquei um pouco desapontada com a cor. Escolhi esta máscara em castanho na esperança de ver um toque de cor mas isso não aconteceu! Pareceu-me mais um tom de chocolate negro do que simplesmente castanho. Penso que esta cor deve ficar melhor a loiras do que a mim!

A ler também...

2 comentários: