Fashion

Birds flying high

junho 24, 2013,3 Comments



♫ ♪ Feeling Good - Michael Bublé

Blouse Blusa: c/o Lush | Skirt Saia: c/o Hello Blogshop | Trench: Stradivarius | Bag Mala: Parfois | Necklace Colar: Decenio | Earrings Brincos: Parfois | Tights Collants: Primark | Shoes Sapatos: Foreva
Photobucket
As my style started changing over the past years, I started wearing black less and less and giving some colour to my closet but I have to confess that, every now and then, I still can't help but wearing some darker tones and this outfit is no exception. 
As I've shown, on this day I was feeling in the mood to wear some neutral tones while going a bit crazy with prints (well, when do I ever say no to mixing prints, right?) so I went for a combination of stripes, birds, snake and zebra print. Way too much? Well, it does work for me! I know this isn't the combination other people would get out of their closet when they wake up but that's usually what I'm up to! How do you feel about mixing prints?
Como o meu estilo foi mudando ao longo dos anos, comecei a usar cada vez menos preto e a dar alguma cor ao meu armário, mas tenho que confessar que, de vez em quando, não consigo deixar se usar alguns tons mais escuros e este outfit não é excepção.
Como eu mostrei, neste dia estava num estado de espírito para usar tons neutrais e dar numa de loucura de padrões (bem, quando é que eu digo não a misturar padrões, certo?), por isso fui para uma combinação de padrões com riscas, pássaros, cobra e zebra. Demasiado? Bem, funciona para mim! Eu sei que esta não é a combinação que outras pessoas iriam tirar do seu armário quando acordam, mas normamente é o que faço! O que acham de misturar padrões?



I don't know about where you're living but the weather here has been a bit moody, changing from days when it's so hot you can barely get out of home to days when it's chilly and you just feel like taking a blanket with you. The day I took these photos it was glady a mix of both: it was a bit cold but at the same time the sun was shinning so I could get a bit warm.
I decided to take the opportunity to visit the Gulbenkian gardens, it is such a beautiful place in the middle of Lisbon, where you can just chill out a little bit while being surrounded by nature! You may have already noticed I absolutely love gardens, no matter the fact I currently live in the city, I am still a nature person, you always get back to your roots!
Não sei como está onde vocês vivem, mas aqui o tempo tem estado um bocado estranho, alternando entre dias em que está tão quente que mal se consegue sair de casa a dias em que está frio e só querem levar um cobertor convosco. No dia em que tirei estas fotos, felizmente estava uma mistura de ambos: estava um pouco frio, mas ao mesmo tempo o sol estava a brilhar, por isso dava para aquecer.
Decidi aproveitar a oportunidade para visitar os jardins da Gulbenkian, é um sítio tão bonito no meio de Lisboa, em que podem descansar um pouco rodeados pela natureza! Talvez já tenham reparado que eu adoro jardins, apesar do facto de agora viver na cidade, ainda sou uma pessoa da natureza, voltamos sempre às nossas origens!



A ler também...

3 comentários:

  1. I really love reading your blog! It's so inspiring. Would you like to follow each other? Let me know! xoxo

    www.superfakekids.blogspot.com

    ResponderEliminar