Personal - I've graduated!

julho 12, 2013,12 Comments

 photo 2.jpg
Okay, first of all, let me say I've been delaying writting this post over and over but, finally, here it is...
It's official: I'VE GRADUATED! It still seems a bit strange to pronounce these words but it is truth, I hold now a Bachelor Degree in International Relations!
Of course, I had to share this conquest with you, my blog readers, specially because my blog has accompanied me all along the way! I've created this blog just after starting my first year at the university so this was also the space where I share a bit of what I went through (even though I didn't focus that much on my academic life, you could say my blog is a part of it!).
Three years ago I'd never imagine myself at the point in which I am now... I know this sounds silly, I mean, I knew I'd be graduating but I guess I always had that feeling it would take too long and suddenly I just finished my degree! Here comes the scary feeling... I am 20 and I already hold a BA! 
Okay, em primeiro lugar deixem-me dizer-vos que tenho andado a adiar escrever este post e uma e outra vez, mas finalmente aqui está...
É oficial: LICENCIEI-ME! Ainda soa um pouco estranho pronunciar estas palavras, mas é verdade, já tenho uma licenciatura em Relações Internacionais!
É claro, tinha que partilhar esta conquista convosco, os meus leitores do blog, especialmente porque este blog me acompanhou durante todo o percurso! Eu criei este blog logo depois de começar o meu primeiro ano na universidade, por isso este foi também o espaço onde partilhei um pouco do que foi acontecendo (apesar de eu não me ter focado muito na minha vida académica, pode-se dizer que o blog foi parte dela!).
Três anos depois, nunca imaginei estar no ponto em que estou agora... eu sei que isto soa parvo, quer dizer, é claro que eu sabia que me ia licenciar, mas suponho que sempre tive aquela sensação de que ia demorar demasiado tempo e de repente acabei o curso! Aqui vem o sentimento assustador... tenho 20 anos e uma licenciatura!
 photo 4.jpg


I've graduated in June and I swear a month later I can already feel the stomachaches, the nights turning around in bed because my mind won't stop thinking of what I am going to do next... For those of you who may not be aware, Portugal is currently going through a deep economic crisis and our unemployment is raising to levels we haven't seen in a very long time! I remember when I started my degree I thought the situation was pretty rough but, three years later, I can only see it got worse! I'm not sure anyone out there can relate to my feelings... I mean, it is already scary to finish your student's life but in such a situation, I think my fears just get bigger and bigger. For now, I don't think I will continue my studies. As much as everyone seems to be criticising my decision, I can not imagine myself at 23 having a Masters Degree and no experience at all... if getting a job right now will be a hard task, I think it would be even harder in such a situation.
Licenciei-me em Junho e juro que um mês depois já sinto aquelas dores de barriga, as noites às voltas na cama, porque a minha cabeça não pára de pensar no que vou fazer a seguir... Para quem não vive em Portugal e talvez não saiba, o país está de momento a atravessar uma crise económica grave e o nosso desemprego está a atingir níveis que já não se viam há muito tempo! Lembro-me de que quando comecei o curso pensei que a situação estava má, mas, três anos depois, só consigo ver que ficou pior! Não sei se alguém se consegue relacionar com o que eu sinto... quer dizer, já é assustador terminar a vida de estudante, mas nesta situação, os meus receios só aumentam mais e mais. Por agora, acho que não vou continuar os meus estudos. Por muito que todos pareçam criticar a minha decisão, não me consigo imaginar aos 23 com um Mestrado e sem experiência... se conseguir um emprego agora já parece uma tarefa difícil, penso que seria ainda mais difícil nessa situação.
 photo 5.jpg
This being said, I must confess I don't know where to turn, after all, I'm a huge dreamer and I doubt I will ever be able to work at something I don't love at all or that makes me miserable. I had a couple of options I wanted to pursue but it seems I'm leaving them behind (like keeping my language studies, specially German, though courses are so expensive I can't afford them!) so I guess I will just try something else. I have a few dreams I'd love to fullfil when it comes to work but for now I am definitely not feeling like revealing anything at all as I think I'll probably end up jinxing myself! 
I suppose right now I just feel as confused as I never felt before in my life, how did I get to the point of being 20 and having to make such decisions? Does anyone out there felt the same way when graduating? I guess I should be all butterflies on my stomach (I can't say I haven't felt joy in graduating! haha) but sometimes these thoughts on my future just hit me deeply!
Another phase of my life has just been completed, onwards to whatever is coming, wherever I may roam!
Dito isto, tenho que confessar que não sei para onde me virar, afinal, sou uma enorme sonhadora e duvido que alguma vez consiga trabalhar em algo que não gosto de todo ou que me faz sentir infeliz. Tinha algumas opções que queria seguir, mas parece que as vou deixar para trás (tais como continuar os meus estudos de línguas, principalmente de Alemão, mas todos os cursos são super caros!), por isso acho que vou tentar outras coisas. Tenho alguns sonhos que gostava de realizar no que respeita a empregos, mas por agora não revelo nada, já que provavelmente ainda acaba por ser mau agoiro!
Suponho que de momento sinto-me confusa como nunca me senti antes na minha vida, como é que cheguei ao ponto de ter 20 anos e ter de tomar estas decisões? Mais alguém se sentiu da mesma forma quando se licenciou? Suponho que deveria ter borboletas na barriga (não posso dizer que não tenha ficado feliz por me licenciar! haha), mas às vezes estes pensamentos sobre o futuro atingem-me com força!
Outra fase da minha vida foi completada, agora vou em direcção ao que quer que venha, aonde quer que eu vá!


Untitled Document
| Français |


A ler também...

12 comentários: