Beleza

Review: Beauty UK Lipstick Brown Sugar & Chelsea

novembro 12, 2014,12 Comments

Review Beauty UK Lipstick Brown Sugar & Chelsea
A couple of months ago I told you about one of my favourite lipsticks, Plumalicious from Beauty UK, for which I fell in love not only with the colour but also with the pigmentation and durability! Beauty UK lipsticks are among my favourites for their great quality/price ratio so I couldn't resist enlarging my collection!
This time I will talk you about my two new lipsticks from Beauty UK*number 11 Brown Sugar and number 12 Chelsea. As I've mentioned the general aspects of these lipsticks previously, on this review I will focus more on these two specific colours, so don't hesitate to read my previous review to get to know more about this lipstick range!

Há uns meses atrás falei-vos de um dos meus batons preferidos, o Plumalicious da Beauty UK, pelo qual me apaixonei não só a nível da cor, como também da pigmentação e durabilidade! Os batons da Beauty UK estão entre os meus favoritos pela sua óptima relação qualidade/preço e como tal eu não resisti a aumentar a minha colecção!
Desta vez venho falar-vos dos meus dois novos batons da Beauty UK*, o número 11 Brown Sugar e o número 12 Chelsea. Como já falei bastante dos aspectos gerais destes batons anteriormente, nesta review irei focar-me mais nestas duas cores em específico, por isso não hesitem em ler a minha review anterior para ficarem a saber mais sobre a gama de batons!
Review Beauty UK Lipstick Brown Sugar & Chelsea

COLOUR: 11. BROWN SUGAR

Review Beauty UK Lipstick Brown Sugar & Chelsea
While deciding which colours I should pick, I thought I'd go for different colours from the ones I already have. Reading the name of each lipstick, I saw one called Brown Sugar and saw there a chance for my first brown lipstick! I never like to rely on lipsticks' names so I searched for swatches and realized it was a brownish red. My resolution failed, but I couldn't resist adding another red to my collection!

Enquanto decidia quais as cores que devia escolher, pensei em experimentar cores diferentes daquelas que já tenho. Ao ler o nome dos batons encontrei um chamado Brown Sugar e vi a oportunidade para ter o meu primeiro batom castanho! Nunca gosto de confiar no nome dos batons e como tal procurei swatches e apercebi-me que era um castanho avermelhado. A minha resolução foi por água abaixo, mas não resisti a ter mais um vermelho na minha colecção!   

Review Beauty UK Lipstick Brown Sugar & ChelseaReview Beauty UK Lipstick Brown Sugar & Chelsea
Number 11 Brown Sugar is, indeed, a red with brown undertones or, as I like to call it, a "brick red". It is a very pigmented colour, so I only recommend it to those who like strong and intense colours or aren't afraid to take a risk! It's a semi-matte lipstick, really creamy and it leaves lips with that glowing look, also adding volume! It is already without a doubt on my favourites!

O número 11 Brown Sugar é, de facto, um vermelho com um subtom acastanhado ou, como gosto de lhe chamar, um "vermelho tijolo". É uma cor bastante pigmentada, por isso apenas a recomendo a quem goste de cores fortes e intensas ou não tenha medo de ousar! É um batom semi-matte, cremoso e que deixa os lábios com aquele aspecto luminoso, conferindo volume! Sem dúvida que este batom já está nos meus favoritos!

Review Beauty UK Lipstick Brown Sugar & ChelseaReview Beauty UK Lipstick Brown Sugar & Chelsea


COLOUR: 12. CHELSEA

Review Beauty UK Lipstick Brown Sugar & Chelsea
Following my resolution of testing new colours, I realized I didn't have any nude tones. Honestly, I prefer strong and bold tones, but I thought I had to give this kind of lipstick a shot!
My choice fell on number 12, Chelsea, a very nude creamy lipstick, with some beige and pink tones.

Seguindo a minha resolução de testar cores novas, apercebi-me que não tinha nenhum tom nude. Honestamente, sou muito mais a favor de tons fortes e arrojados, mas achei que tinha que dar uma oportunidade a este tipo de batom!
O meu escolhido foi o número 12, Chelsea, um batom cremoso muito nude, com alguns tons de bege e rosa

Review Beauty UK Lipstick Brown Sugar & ChelseaReview Beauty UK Lipstick Brown Sugar & Chelsea
It's a very pale tone and, maybe because I'm already so pale, it ended up merging a little bit with my skin tone, giving that naked lips look. I'm not used to see myself with such light tones and that may be the reason why I didn't become a fan of this lipstick, I personally think it will look better on people who have a slight darker skin tone than mine!
Another thing I noticed on this lipstick is that it easily glides on lips (it is really creamy) and that, because it is such a light tone, it ends up enhancing lip imperfections, so I recommend you to moisturize lips before using it!

É um tom muito pálido e, talvez por eu já ser tão pálida, acaba por se fundir um pouco com o meu tom de pele, dando aquele visual de lábios apagados. Não estou habituada a ver-me com tons tão claros e talvez por isso não tenha ficado fã deste batom, pessoalmente penso que ficará melhor a quem seja um pouco mais morena que eu!
Outro aspecto que notei neste batom é que desliza facilmente nos lábios (é mesmo muito cremoso) e que, por ser um tom tão claro, acaba por realçar imperfeições nos lábios, pelo que recomendo que hidratem os lábios antes de o utilizarem! 

Review Beauty UK Lipstick Brown Sugar & ChelseaReview Beauty UK Lipstick Brown Sugar & Chelsea

What about you, what do you prefer? Nude tones or strong and vibrant colours?

E vocês, o que preferem? Tons nude ou cores fortes e vibrantes?



Beauty UK Lipsticks • 5.99€/3.49£

A ler também...

12 comentários:

  1. I love Beauty UK, it's such a good value brand! I personally prefer deeper or more vibrant colours, I'd rather have red than nude but I appreciate how nude looks on others!

    ResponderEliminar
  2. tens que experimentar com lapis para o resultado ficar ainda mais bonito
    http://fromnothingtoprada.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  3. Gostei muito de ambas as cores que escolheste :) Eu antigamente preferia mais os tons nudes até porque tinha um pouco de medo de arriscar algo mais forte, mas de há uns tempos para cá tenho comprado alguns batons com tons mais vibrantes e estou completamente rendida!

    ResponderEliminar
  4. eu uso lápis no dia-a-dia, aqui é mesmo intencional, para efeitos de review apenas utilizo o batom para que se possa ver como fica realmente ;)

    ResponderEliminar
  5. so do I! deeper colours are the best, I can't help but feeling that nudes aren't for me!

    ResponderEliminar
  6. obrigada! :) pessoalmente não consigo usar tons muito nude já que em mim têm aquele efeito "apagado", mas há pessoas a que ficam tão bem!

    ResponderEliminar
  7. Que vinho lindoooooo! <3

    Beijinhos
    http://www.mademoiselleparis.com.br/

    ResponderEliminar
  8. So adorable! Love it!

    ps: Come join my OASAP Coat Giveaway because the rules are so simple and the prize is great!!
    http://fashion-spike.blogspot.ro/2014/11/oasap-cap-coat-giveaway-international.html

    - if you want to follow each other, just let me know

    ResponderEliminar